امروز : 6 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، عنوان کرد:

ضرورت مشق مشارکت اجتماعی دختران با حضور در سمن‌ها و اردو های جهادی

کد خبر : 88626 12 آذر 1398
پ

سمیه طوسی در حاشیه نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز دختر مازندران که با محوریت گرامی‌داشت یاد و خاطره چهار دختر دانش‌آموز شهید استان برگزار شد، بر ضرورت مشق مشارکت توسط دختران جوان و نوجوان تأکید کرد. ‎ ‎

 

نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز دختر مازندران با محوریت گرامی‌داشت یاد و خاطره چهار دختر دانش‌آموز شهید استان در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران در مرکز استان برگزار شد.

در این کنگره که با همکاری و مشارکت «سازمان بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش مازندران»، «دفتر امور بانوان و خانواده استانداری» و «سپاه کربلای مازندران» و با حضور دانش‌آموزان دختر بسیجی استان برگزار شد یاد و نام «نغمه باقری»، «ندا باقری»، «طوبی یزدان‌خواه» و «سیده طاهره هاشمی» چهار دختر دانش‌آموز شهید مازندرانی گرامی داشته شد.

سمیه قاسمی طوسی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با صدا و سیمای مرکز مازندران بر ضرورت مشق مشارکت توسط دختران جوان و نوجوان تأکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: زنان در تمام تاریخ بخشی جداناشدنی و غیرقابل انکار از جامعه بودند و در بزنگاه‌های حساس، دوشادوش مردان و در برخی موارد، مؤثرتر از مردان، از اعتقادات خود دفاع کردند.

وی همچنین افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پای زنان به تمام عرصه‌ها باز شد و زنان هم پای مردان، در حق رأی و حق تعیین سرنوشت و حضور در بسیاری از کرسی‌های تصمیم‌گیری و اجرایی، برخوردار شدند.

قاسمی طوسی در ادامه گفت: غیرت و ایثارگری و فداکاری و حتی شهادت در راه خدا، اختصاص به مردان ندارد و زنان نیز می‌توانند در تمام سنگرها، فعالیت کنند و می توانند باتوجه به ظرفیت فردی خود، در امور مشارکت نمایند و دختران امروز نیز باید به این حقیقت توجه کنند که در آینده هم می‌توانند زنان و مادران و همسران نمونه‌ای باشند و هم به فراخور علاقه و رشته تحصیلی خود می‌توانند نقش های سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی بر عهده بگیرند و علاوه بر اینکه در خانه و خانواده، نقش مهم و محوری دارند، برای جامعه نیز فردی مفید باشند.

وی ادامه داد: دختران عزیز ما از امروز که دانش آموز هستند باید فکر مشارکت در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشند.

قاسمی طوسی با اشاره به تأکیدات استاندار درخصوص فعالیت سمن‌ها، خطاب به دختران نوجوان و جوان گفت: از همین امروز با حضور و فعالیت در سمن های مختلف، نقش سیاسی و اجتماعی آینده را تمرین کنید و ازجمله می توانید با شرکت داوطلبانه در اردوهای جهادی و حضور در مناطق محروم، تخصص و تعهد مسئولانه در قبال جامعه و مردم محروم را در عمل بروز دهید و ضمن تمرین مشارکت، لذت خدمت صادقانه را بچشید.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها