En امروز : 8 اردیبهشت 1403

خیریانپور، رئیس هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران:

دستگاه‌های اجرایی مازندران با برگزارکنندگان انتخابات همکاری کنند

کد خبر : 88768 18 آذر 1398فرهنگی
پ

حسن خیریانپور در همایش مشترک هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان های استان مازندران، گفت: طبق مصوبه هیات دولت و ابلاغیه وزارت کشور همه دستگاه‌های اجرایی به لحاظ نیروی انسانی ، مکان و وسایط نقلیه باید با برگزارکنندگان انتخابات همکاری لازم را داشته باشند. ‎

حسن خیریانپور روز دوشنبه در همایش مشترک هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان های استان مازندران در ساری افزود: استاندار نیز دستور لازم برای همکاری مسئولان با فرمانداران و بخشداران در فرایند مختلف انتخابات صادر کرده اند.

وی با بیان این که فرمانداران  مدیریت عمومی و امنیت شهرستان را بر عهده دارند و در فرایند انتخابات این وظایف با حساسیت بالایی باید عملیاتی شود، بیان داشت: پس از ۲ هیات اجرایی و بازرسی انتخابات توقع داریم تا هر گونه تخلف را با فرماندار در میان بگذارند.

رئیس هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران مراقبت بر اجرای قانون انتخابات از سوی بازرسان و هیات اجرایی انتخابات را یک امر مهم و حساس توصیف کرد و گفت: هیات های اجرایی باید مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مورد توجه قرار بدهند و به همه نکات ریز و درشت این وظایف احاطه داشته و مفاد آن را عملی کنند.

وی با تاکید بر این نکته که بایدها و نبایدهای قانون انتخابات باید در مورد داوطلبان، طرفداران و نحوه تبلیغات اجرایی شود، افزود: از آن جایی که اعضای هیات بازرسی و اجرایی انتخابات در هر شهرستان قبل از نام نویسی داوطلبان انتخاب شدند، اگر با داوطلب نسبت فامیلی سببی و نسبی دارند محترمانه باید از حضور در این ۲ هیات کناره گیری کنند.

وی گفت  که به طور یقین رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی و معرفی توانمندی داوطلبان به مردم در انتخاب فرد اصلح کمک می کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می شود و مردم مازندران هم برای انتخاب ۱۲ نماینده خود در مجلس پای صندوق اخذ رای می روند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری