En امروز : 7 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

کارکرد گردشگری آب بندان ها در مازندران مغفول مانده است

کد خبر : 88769 18 آذر 1398فرهنگی
پ

مهدی رازجویان با بیان اینکه کارکرد گردشگری آب بندان ها در استان مغفول مانده است خواستار بهره گیری از این ظرفیت فراموش شده شد. ‎

 به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رازجویان در جلسه بررسی طرح های گردشگری در حوزه آب بندان ها گفت: آب بندان ها ذخیرگاهی برای آب هایی هستند که در زراعت استفاده می شود و با توجه به ظرفیت هایی که دارد باید از آن بهره گرفت.

وی با عنوان اینکه درصد کمی از آب های سطحی استان توسط سدها ذخیره سازی می شود، افزود: در استان آب بندان هایی وجود دارد که می توان برای ذخیره سازی آب های سطحی استفاده کرد و در کنار آن می توان از آب بندان استفاده های دیگری مانند پرورش ماهی و آبزی پروری داشته باشیم که به اقتصاد روستا کمک کند.

رازجوبان با بیان اینکه کارکرد گردشگری آب بندان ها مغفول مانده است، تصریح کرد: در حال حاضر مزیت گردشگری به آب بندان ها اضافه شد و باید هماهنگی لازم بین دستگاه های ذی مدخل مانند جهاد کشاورزی، شیلات، آب منطقه ای و گردشگری در حوزه آب بندان ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای لایروبی و ساماندهی آب بندان ها باید دستگاه های متولی پای کار باشند و از ظرفیت جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در این زمینه استفاده کنیم.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: همچنین منابع طبیعی استان به دلیل واقع شدن آب بندان در حوزه روستایی می توانند همکاری لازم داشته باشند زیرا مزیت گردشگری باید به دیگر کارکردهای آب بندان ها افزوده شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری