امروز : 31 فروردین 1403

فرماندار شهرستان بابلسر:

سردار سلیمانی؛ معمار امنیت و ثبات منطقه / مدیر کل دفتر حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان: بابلسر در اجرای برنامه های فرهنگی شهدا ، پیشتاز استان و کشور است

کد خبر : 89698 25 دی 1398
پ

چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر با حضور سردار ملکی مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، اسماعیل حسن‌زاده فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان و سه بخش تابعه در فرمانداری بابلسر برگزار شد . ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، اسماعیل حسن زاده در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سرافراز سپهبد شهید سلیمانی گفت : سردار سلیمانی؛ معمار امنیت و ثبات منطقه بود و ️ نقشی که حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود :️ حاج قاسم سلیمانی و جریان مقاومت تامین‌کننده امنیت در کشورهای منطقه بودند. ️ایشان در قالب کانون ایثار و شهامت و به کمک گروه‌های مقاومت و شکل‌دادن به گروه‌های جدید مقاومت و متحد کردن آن‌ها در یک قالب واحد توانست با داعش مبارزه کند تا جغرافیای کشورهای منطقه حفظ شود و گروه‌های تروریستی تضعیف شوند.

فرماندار بابلسر ضمن برشمردن درجات عالی و معرفت و شناخت شهدا به خداوند متعال عنوان داشت ️ تمامی شهدا به این درجات رسیده‌ بودند و توانستند از تمام امتیازات دنیوی ،همسر و فرزندانشان بگذرند تا ما شاهد این امنیت و آسایش در کشور باشیم و ما ️اینک وظیفه داریم میراث‌دار خون شهدا باشیم تا در درجه اول، شرمنده خداوند متعال و در درجه دوم شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.و امروز تحقیق در عمق معرفت آنان مهمترین درس برای زندگی تمام اقشار جامعه محسوب می شود .

سردار ملکی مدیر کل دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور در این جلسه طی سخنانی ضمن گرامی داشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و حادثه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در روز تشییح سردار سلیمانی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای اوکراینی گفت :
مازندران پیش قدم و پایلوت برنامه‌های فرهنگی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور می باشد و بابلسر هم در اجرای برنامه‌های فرهنگی شهدا، پیشتاز استان و کشور است.

وی افزود : دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان بابلسر یک قدم از دفتر حفظ آثار استان جلوتر و این یک حرکت خوب و قابل تقدیر است که توانست تاکنون بیش از 1500 ساعت خاطرات مربوط به خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران جمع‌آوری و مستندسازی کند و این نشان از پشت کار و عاشق بدون مجموعه دوستان و همکاران ما در دفتر حفظ آثار شهرستان می باشد .

سردار ملکی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد : اولین برنامه های ما در شروع کار چهلمین سال انقلاب با راهیان نور شروع خواهد شد و اردوهای راهیان نور، بزرگترین دریچه در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید محسوب می‌گردد.

وی در خصوص ساخت یادمان شهدا در شهرستانهای استان اظهار داشت : در بیشتر شهرها و بخش‌های استان به جز چند شهر غرب استان تا پایان سال کار اجرایی یادمانهای شهدا نهایی خواهد شد.

قابل ذکر است با پیشنهاد دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بابلسر یادمان شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در مدارس استان مازندران نهایی و در دستور کار دفتر حفظ آثار استان قرار گرفت .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها