امروز : 1 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک:

به‌دنبال افزایش نقش آگاهانه بانوان در موضوع ترافیک هستیم

کد خبر : 89779 26 دی 1398
پ

همایش «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات در ساری برگزار شد. ‎

 

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این همایش، هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک را کاهش حوادث ترافیکی بیان و بر افزایش نقش آگاهانه بانوان در ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

وی افزود: برای اولین بار در سطح کشور، طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک با حضور فرهنگیان و معلمان در استان کلید خورد و فرهنگ‌سازی از طریق آموزش بانوان، توسعه فرهنگ ترافیک توسط بانوان در جامعه، افزایش انضباط و کاهش سوانح ترافیکی از اهداف آن است.

قاسمی طوسی، یادآور شد: کاهش هزینه‌های مالی و معنوی تصادفات از دیگر اهداف طرح است زیرا نرخ مرگ و میر در حوادث جاده‌ای بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه دوم را دارد و لازم است با مشارکت همه دستگاه‌ها و ازجمله مشارکت هدفمند بانوان، جلوی این خسارت‌ها گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، افزود: زنان صرفِ نظر از این‌که مادر و یا شاغل هستند و نقش‌های مختلف اجتماعی دارند، می‌توانند برای کودکان نقشِ آموزش‌دهنده را هم بازی کنند و مفاهیم مهمی چون ترافیک در قالب موضوعاتی ساده و قابل فهم، را آموزش دهند ضمن اینکه این بانوان پس از کسب آموزش‌های لازم می‌توانند در غیبت پلیس، نقش پلیس نامحسوس را ایفا کنند و موارد محرز تخلفات راهنمایی و رانندگی را گزارش کنند.

قاسمی طوسی همچنین افزود: اگر مادران مبانی اولیه ترافیک را به فرزندان بیاموزند آنان تا آخر عمر نسبت به این مسأله توجه خواهند داشت و طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک بر همین مبنا، کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: طیف گسترده‌ای از مشکلات مهندسی و ساختمانی نظیر فقدان مناسب‌سازی معابر، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و مواردی از این دست وجود دارد که انتظار داریم دستگاه‌های متولی این مسائل را مدیریت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور با حضور معلمان و فرهنگیان در مازندران کلید خورد و برنامه این است که در مرحله اول برای کلیه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و در مراحل بعدی برای سمن‌ها، تشکّل‌ها و همچنین بانوان بسیجی به اجرا در آید و با توجه به اینکه گستره جغرافیایی این طرح، تمام استان است برنامه داریم از ظرفیت فرمانداری‌ها نیز در این مسیر استفاده کنیم.

در پایان به صورت نمادین احکام بانوی فرهنگ یار ترافیک به منتخبین اهدا شد.

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها