امروز : 5 اردیبهشت 1403

به ریاست ولی زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل

ستاد خدمات سفر های نوروزی سال ۱۳۹۹ در شهرستان بابل تشکیل شد

کد خبر : 89913 3 بهمن 1398
پ

اولین جلسه ستاد خدمات سفر های نوروزی سال ۱۳۹۹ شهرستان بابل و چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان در سال جاری تشکیل شد... ‎

 

 

اولین جلسه ستاد خدمات سفر های نوروزی سال ۱۳۹۹ شهرستان بابل و چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان در سال جاری تشکیل شد...

به گزارش مهدی بادی کناری ،مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل# اولین جلسه ستاد خدمات سفر های نوروزی سال ۱۳۹۹ این شهرستان صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری بابل تشکیل گردید.

در این جلسه که به ریاست ولی زاده ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل و با حضور معاونین عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ،بخشداران و اعضای ستاد شهرستانی و به دبیری میثاق جعفریان، رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تشکیل شد، کمیته های یازده گانه معرفی و وظایف هر کمیته به مسئولین کمیته ها ابلاغ شد.

در ادامه دبیر ستاد و مسئولین کمیته های سال گذشته ستاد گزارش عملکرد خویش را ارائه داده و پیشنهاد جدیدی را برای پیشبرد امور ستاد در  نوروز سال ۱۳۹۹ مطرح نمودند.

ولی زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ستاد در سال گذشته، اعلام کرد: سیل و خسارات ناشی از آن، عملکرد خدمات سفر های نوروزی سال گذشته را تحت‌الشعاع قرار داد؛ اما علی رغم این مشکلات خوشبختانه خدمات خوبی از سوی ستاد در سطح شهرستان به مسافرین ، گردشگران و شهروندان عزیز ارائه گردید.

 از همه اعضای کمیته مدیریت بحران ، اعضا و مسئولین کمیته های ستاد خدمات سفر شهرستان بابل تقدیر و تشکر می نمایم؛ چرا که  همت ، همکاری ، وحدت و یکدلی میان اعضا و مسئولین کمیته های ستاد خدمات سفر های نوروزی شهرستان بابل موجب شد تا ستاد خدمات سفر این شهرستان جزو ستادهای برتر شهرستانی در استان مازندران معرفی گردد.

 وی اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات دوم اسفند در سال جاری و حجم بالای کار فرمانداری در این ایام باید بتوانیم خدمات بسیار خوب و مطلوبی را به مسافران نوروزی ، گردشگران ، میهمانان و شهروندان عزیز در ایام نوروز سال ۱۳۹۹ توسط ستاد ارائه دهیم.

 فرماندار بابل افزود: با توجه به این که بابل میزبان گردشگران و مسافرین نوروزی بسیاری خواهد بود، باید ستاد به گونه ای عمل کند تا فرهنگ و آداب رسوم والای مردم شهرستان را به مسافرین عزیز به خوبی و با رفتار و برخورد مناسب منتقل نمائیم.

 وی ادامه داد: شهرستان بابل دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که نیازمند معرفی مطلوب و بهینه به گردشگران در این ایام از سوی ستاد خدمات سفر های نوروزی می باشد .

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل گفت : هدف از تشکیل این ستاد بیانگر این است که همه اعضای ستاد باید به صورت واحد و یکدل در معرفی جاذبه های گردشگری و شناساندن فرهنگ والای مردم بابل به مراجعه کنندگان، مسافران و گردشگران به شهرستان به نحوی مطلوب اقدام نمایند.

 وی تاکید کرد: مسئولین کمیته ها و دستگاه‌های عضو باید در ایام نوروز ، در کمپ‌های ورودی و خروجی شهرستان و همچنین در مراسم‌های مختلف بومی و محلی و جشن ها و نوروزگاه هایی که برگزار خواهد شد حضوری جدی داشته باشند.

 ولی زاده افزود: برنامه‌های نوروزگاه، بازی های بومی و محلی، اجرای موسیقی های سنتی، معرفی غذاهای محلی و سفره‌های سنتی ، معرفی صنایع دستی و ایجاد نمایشگاه هایی با این مضامین باید حتماً مورد نظر دستگاهها و کمیته‌های عضو ستاد قرار بگیرد.

 وی ایجاد پارکینگ میهمانان در نوروزگاه ها را مورد تاکید قرار داد.

 فرماندار بابل اعلام کرد: کیفیت اجرای مصوبات مورد تاکید اینجانب در ستاد می باشد.

 وی از ظرفیت سمن ها در اجرای مراسمات ، مسابقات بومی و محلی ، ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و صنایع غذاهای سنتی و همچنین جشنواره ها و نوروز گاهها بعنوان یکی از پتانسیل های مورد اعتماد یاد کرد.

 فرماندار بابل متذکر شد: دستگاههای متولی باید جمع آوری متکدیان در این ایام را شدیداً مدنظر قرار دهند.

 وی بر  نظافت سرویس های بهداشتی تالارهای پذیرایی ، پمپ های بنزین ، مساجد بین راهی ، مراکز خدماتی و رستوران های بین راهی نیز تاکید کرد.

 تامین آب شرب شهروندان و به ویژه آب شرب در مناطق روستایی نیز از تاکیدات فرماندار بابل در این جلسه به مسئولین ذیربط بود.

 فرماندار ویژه شهرستان بابل همچنین اعلام کرد: مدیریت برنامه‌های ترافیکی برون‌شهری و درون‌شهری باید به نحوی مطلوب صورت پذیرد  و نیز  علایم جاده‌ای و مواردی که مربوط به  نقاط حادثه آفرین است باید نصب و در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی و همشهریان عزیز قرار گیرد.

 فرماندار بابل ادامه داد: نظارت بر تامین و قیمتهای کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مسافران، گردشگران و شهروندان نیز باید مد نظر ستاد قرار گرفته و بازرسی های به موقع از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد و این موضوع به نحو مطلوب مدیریت گردد.

 وی توجه ویژه به پاکسازی پسماندهای جاده‌ای با کمک دهیاران ، بخشداران و شهرداری‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد .

از جمله موارد دیگری که مورد تاکید فرماندار بابل قرار گرفت : موضوع کشیک ادارات بود.

 وی همچنین بر ایجاد تور بابل گردی در ایام نوروز تاکید کرد.

این مقام مسئول همچنین اعلام داشت: بخشداری های شش گانه نیز در بخش های خود به صورت مجزا ستادهای فرعی تسهیلات سفرهای نوروزی را تشکیل داده  و در ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و بازارچه های سنتی و بازارچه‌های غذاهای محلی برنامه های اجرائی داشته باشند. و ادامه داد:جشنواره های بومی و محلی در همه بخش‌ها باید اجرا گردد و نباید منحصر به چند بخش خاص باشد.

 وی همچنین اعلام کرد: باید یک مکان اسکان اضطراری برای مسافرین و گردشگران در نظر گرفته شود.

 در ادامه ولی زاده تاکید کرد: حضور تیم بیمه‌ای مورد تاکید این ستاد است و کشیک بیمه‌ای باید به کمیته ارزیابی ستاد اعلام شود.

 وی افزایش ساعات معاینه فنی را از جمله مواردی دانست که باید در طول ایام سفرهای نوروزی به آن توجه ویژه ای شود.

 فرماندار بابل رفع نقص چراغ های راهنمایی و خط کشی‌های طولی و عرضی جاده‌ها را از جمله موارد مهم برشمرد. و عنوان داشت: انتظار ما این است که در ایام نوروز سفر خوش و امنی را برای مسافران گردشگران و مراجعه کنندگان به شهرستان و همچنین شهروندان عزیز نظاره گر باشیم و امیدوارم خاطرات خوبی را برای مسافران و همشهریان عزیز در نوروز 99 به یادگار بگذاریم.

 وی اعلام کرد: برگزاری موسیقی های محلی، جشنواره های بومی و محلی، ایجاد نمایشگاههای غذاهای سنتی و صنایع دستی و همچنین عملکرد مناسب در حوزه تفریح و سرگرمی با ایجاد بازی های بومی و محلی در ایجاد نشاط و شادابی عمومی بسیار موثر است.

فرماندار بابل در پایان تاکید کرد:مسئولین کمیته ها به محض گرفتن احکام ، نسبت به تشکیل جلسات فرعی  اقدام نموده و گزارش عملکرد خویش را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

از جمله برنامه‌هایی که در این ستاد از سوی مسئولین کمیته ها به عنوان برنامه‌های اجرایی در نوروز ۹۹ اعلام شد، می‌توان به برگزاری جشن #اینک‌بهار توسط شهرداری بابل در پارک شهید شکری و پارک زنده یاد نوشیروانی و زیر پل تاریخی محمد حسن خان و همچنین در پارک جنگلی بزچفت اعلام کرد.

 همچنین پارک جنگلی بزچفت توسط شهرداری بابل آماده و مهیا برای خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در این ایام می باشد.

 برگزاری# تورهای یکروزه شهری توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری از جمله دیگر برنامه‌های این ایام می باشد.

 برنامه# نوروز خوانی نیز از یک هفته مانده به تحویل سال توسط شهرداری بابل در سطح شهر بابل اجرا خواهد شد.

 همچنین از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان مدرسه نمونه دولتی ذبیحی رمنت به عنوان پایلوت ستاد اسکان شهرستان مورد نظر قرار گرفت و آماده خدمات به مسافرین شبخواب در شهرستان می باشد.

دکتر لعلی ، رئیس مرکز اورژانس بابل نیز در این جلسه اعلام کرد : در نوروز سال ۱۳۹۸ تعداد24417 نفر مورد اورژانسی در شهرستان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۰ هزار نفر به صورت سرپایی و بیش از چهار نفر به صورت بستری مورد مداوا قرار گرفتند.

 وی اعلام کرد: از این تعداد 3158 نفر مسافر بودند و بقیه از شهروندان عزیز شهرستان بابل بودند که مورد پذیرش قرار گرفتند .

وی تعداد ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز سال ۱۳۹۸ را 1600 ماموریت  عنوان کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها