امروز : 10 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 89929 3 بهمن 1398
پ

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه سرد بارشی از عصر جمعه مورخ 4 بهمن 98 تا اواخر روز شنبه به استان، شاهد بارش باران و وزش باد در مناطق ساحلی و جلگه ای و احتمال آبگرفتگی معابر بویژه در مناطق غبی استان و بارش برف و پدیده مه گرفتگی همراه با وزش باد در دامنه، ارتفاعات و محورهای کوهستانی خواهیم بود که پیامد آن کاهش دید، یخبندان ، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد بویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر خواهد بود. همچنین دمای هوا نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 6 درجه و در دامنه های و ارتفاعات تا 10 درجه کاهس خواهد یافت. ‎

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه سرد بارشی از عصر جمعه مورخ 4 بهمن 98 تا اواخر روز شنبه به استان، شاهد بارش باران و وزش باد در مناطق ساحلی و جلگه ای و احتمال آبگرفتگی معابر بویژه در مناطق غبی استان و بارش برف و پدیده مه گرفتگی همراه با وزش باد در دامنه، ارتفاعات و محورهای کوهستانی خواهیم بود که پیامد آن کاهش دید، یخبندان ، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد بویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر خواهد بود. همچنین دمای هوا نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای تا 6 درجه و در دامنه های و ارتفاعات تا 10 درجه کاهس خواهد یافت.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری ، در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  • با توجه به بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده بعمل آورند.
  • به کلیه کوهنوردان توصیه می شود از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی جداً خودداری نمایند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • کشاورزان و باغداران محترم با توجه به کاهش دما، با اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بروز خسارت، اقدام لازم را بعمل آورند.
  • بدلیل برودت هوا نسبت به تنظیم دمای هوای گلخانه ها و مراکز پرورش طیور و دام اقدام لازم معمول دارند.
  • پرورش دهندگان محترم زنبور عسل تمهیدات لازم را در هنگام بارش و برودت هوامعمول دارند.
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از ارتفاعات ، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان ، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .از ماهیگیری و انجام کلیه فعالیت های دریایی در زمان مواج بودن دریا جداً خودداری گردد .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته  را داشته باشند .

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها