امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان؛

بر ضرورت تدوین سند خودکشی استان بر اساس مولفه های جغرافیایی ، فرهنگی و جمعیتی تاکید کرد

کد خبر : 90027 5 بهمن 1398
پ

احمد حسین زادگان در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت : در زمینه مصرف قرص برنج در مازندران باید به سمت ممنوعیت پیش برویم و دستگاه‌های مرتبط هم باید برای این منظور متولی شوند. ‎

احمد حسین زادگان در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت : در زمینه مصرف قرص برنج در مازندران باید به سمت ممنوعیت پیش برویم و دستگاه‌های مرتبط هم باید برای این منظور متولی شوند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران پیشنهاد ممنوعیت قرص برنج را در این جلسه پس از آن مطرح کرد که ، اعضای کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده استان بر سخت گیری بیشتر در عرضه و استفاده از این دارو تاکید کردند.

استاندار مازندران به عنوان رئیس کمیته عنوان کرد: باید راهکاری برای جایگزینی قرص برنج اندیشیده و این ماده خطرناک از سبد مصرف کشاورزی استان خارج شود.

احمد حسین زادگان با اظهار این که قرص برنج مصرف زیادی برای حفظ برنج سفید از آفت شپشک یا ایزی دارد ، افزود: صرفا ممنوعیت این قرص نمی تواند راه به جایی ببرد و مسئولان استان مکلفند راهکار جایگزینی برای آن تدبیر و پیشنهاد کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت : در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه علوم کشاورزی و دانشگاه مازندران باید پیشگام شوند و راهکار بدهند و دستگاههای اجرایی مانند جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای مرتبط هم وظیفه خودشان را انجام دهند.

حسین زادگان با تاکید بر این که خودکشی در ایران و بویژه مازندران از میانگین جهانی بسیار کمتر است ، گفت : در عین حال باید این مشکل را از طریق ریشه یابی خشکاند و نهادهای فرهنگی در این زمینه وظیفه و تکلیف دارند.

استاندار مازندران برخورد بخشنامه ای و اداری و گذراندن مصوبات مختلف بدون پیگیری را راهکاری نامناسب و ناکام برای حل مشکلات دانست و گفت : خودکشی با جان انسان سر و کار دارد و همه ما تکلیف داریم که ریشه اش را بخشکانیم .

وی افزود : لازم است که نهادهای علمی همچون دانشگاه ها در کنار دستگاه های اجرایی حرکت کنند و مدیران و پژوهشگران نیز منتظر مصوبه نباشند و هرچه سریع تر در زمینه پیشگیری از خودکشی اقدام کنند.

استاندار مازندران همچنین در این جلسه بر ضرورت تدوین سند خودکشی استان بر اساس مولفه های جغرافیایی ، فرهنگی و جمعیتی تاکید کرد و از اعضای کمیته خواست تا این مصوبه را با جدیت اجرایی کنند.

حسین زادگان گفت : در این سند سهم و نقش دستگاه هایی که می توانند در این حوزه ایفا کنند چه در زمینه اطلاع رسانی و غیره باید مشخص ، کلیات مسائل مربوط به خودکشی در سند به خوبی دیده و کارهایی که به شکل جهانی به آن پرداخته شده از جمله آموزش، پژوهش، تربیت نیروی انسانی خوب، اطلاع رسانی و غیره در این سند به کار گرفته شود.

وی افزود : باید تجربه های موفق و کارهای عمده ای که در این ارتباط در دنیا انجام می شود ، مورد نظر قرار گیرد و شیوه های کاهش را هم خوب اجرایی و عملیاتی کنیم، چون اگر در حال حاضر بخواهیم اقدام به تحقیق و پژوهش بکنیم و بعد تعیین هدف کنیم زمان زیادی می برد، در حالی که هم اکنون  شرح وظایف دستگاه ها کاملا مشخص است.
استاندار مازندران تاکیدکرد: در تدوین سند باید آخرین یافته های علمی در این حوزه و برنامه های اجرایی به کار گرفته شود و دستگاه های هم باید وظایف خود را بدانند و در جلسه بعدی کمیته تخصصی باید برنامه عملیاتی تدوین شود و هر دستگاهی بر اساس ظرفیتش باید وارد عمل شود.

وی گفت : مهم این است این سند در مرحله عملیاتی با برنامه های قابل اجرای امتحان شده بی خطر و با امکان ریسک کمتر همراه شود و مهم تر از همه این که آموزش و اطلاع رسانی سرلوحه همه فعالیت ها قرار گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها