امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

تبیین دستاوردهای انقلاب با روش های نو، نافذ و خلاقانه / برنامه های دهه فجر؛ مردمی، نشاط بخش و امید انگیز باشد

کد خبر : 90030 5 بهمن 1398
پ

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر بر بیان هنری، خلاقانه و تاثیرگذار دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بویژه برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: برنامه های دهه فجر؛ مردمی، نشاط بخش و امید انگیز باشد. ‎ ‎

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد گرامی داشت ایام الله دهه فجر استان با بیان این که برای بیان دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی باید به سمت شیوه ها و زبان های نو برویم، افزود: مراسم نمادین و برنامه های جاری نیز که با هویت انقلاب گره خورده است بویژه در حوزه تجلیل از جان فشانی ها و ایثارگری های اقشار مختلف جامعه از جمله خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید بصورت گسترده دنبال شود.

استاندار با بیان این که تغییرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ...در جامعه ایجاب می کند، متناسب با نیازها و مطالبات و گروه های هدف برای جشن ها و بیان اقدامات و دستاوردهای انقلاب برنامه ریزی شود، عنوان کرد: برای درک ابعاد و فهم درست این دستاوردها از سوی نسل جوان باید روی شیوه ها، روش های نو و خلاقانه و کیفیت و اثربخشی برنامه ها تمرکز شود.

وی با بیان اینکه شبهات و پرسش های نسلی که انقلاب به آن ها سپرده خواهد شد باید پاسخ داده شود، اظهار داشت: در اتفاقات اخیر، دشمنان انقلاب و نظام با استفاده از رسانه‌های خارجی و معاند شبهاتی برای نسل جدید کشور ایجاد کرده اند و سعی داشتند این نسل را نسبت به دستاوردهای عظیم انقلاب در زمینه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، علمی، ورزشی و ارزشی در چهل سال اخیر ناامید کنند.

حسین زادگان بر نقش آفرینی ویژه دستگاه های دارای مخاطب گسترده نظیر فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه ها و نظایر آن با رویکرد یادشده تاکید کرد و یادآور شد: باید جشن های انقلاب از سوی مردم و تشکل های مردم نهاد تصدی گری و از سوی دولت پشتیبانی شود و جامعه هنرمندان، نویسندگان، شاعران و اصحاب رسانه نیز به این ظرفیت بپیوندند.

وی بر لزوم استفاده از برنامه های مفرح برای ایجاد نشاط و امید در سطح جامعه برای دهه فجر تاکید کرد و تصریح نمود: استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در این زمینه می تواند بیشترین نقش را ایفا کند.

وی با بیان اینکه فرصت های خوبی برای تبیین مسائل برای نسل جدید وجود دارد، افزود: یکی از راهکار بازگرداندن امید عمومی این است که با مردمی کردن برنامه ها و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در تاثیرگذاری عمیق تر برنامه ها موفق باشیم.

استاندار مازندران همچنین گفت: جای اجتماع های بزرگ مردمی با حضور جوانان نیز در برنامه ها خالی است که نیاز است اجتماعات مختلف در سطح استان و شهرستان ها برگزار شود و طرح اجتماع بزرگ بانوان که از سوی این کمیته ارایه شده است، معیار خوبی برای این نوع برنامه هاست.

حسین زادگان با اشاره به این که در تولید محتوا باید از روش های فوق العاده نافذ و تاثیرگذار چون هنر، ادبیات و بخصوص فضای مجازی به عنوان یک گستره پرمخاطب بهره برد، گفت: در این ایام؛ خدمات رایگان به مردم ارایه  و میز فرهنگ و ایستگاه فرهنگ و ایستگاه سلامت از سوی دستگاه های متولی ایجاد شود.

در این جلسه که کمیته های 22 گانه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر سال 98 استان به ارایه گزارش پرداختند، حجت الاسلام والمسلمین یوسف پور، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز با بیان این که 60 ستاد در سراسر استان، جشن ها و برنامه های دهه فجر امسال را پشتیبانی می کنند، افزود: این ستاد ها در استان، شهرستان ها و بخش ها برنامه ریزی این ایام را عهده دار هستند.  

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها