En امروز : 31 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 90604 24 بهمن 1398
پ

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و با توجه به نفوذ سامانه بارشی به استان، از اواخر روز جمعه مورخ 98/11/25 تا بامداد شنبه مورخ 98/11/26 شاهد کاهش دما(2-6) درجه، وزش بادشدید موقتی(حداکثر سرعت باد بین 40 تا 65 کیلومتر بر ساعت)، مواج شدن و طوفانی شدن دریا، بارش باران در مناطق پایین دست(بین 10 تا 30 میلی متر) و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف بهمراه مه در غالب نقاط استان خواهیم بود. ‎

                                                                بسمه تعالی

                                                                   ((سال رونق تولید ))

 

            اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران استان  

 

           براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و با توجه به نفوذ سامانه بارشی به استان، از اواخر روز جمعه مورخ 25/11/98 تا بامداد شنبه مورخ 26/11/98 شاهد کاهش دما(2-6) درجه، وزش بادشدید موقتی(حداکثر سرعت باد بین 40 تا 65 کیلومتر بر ساعت)، مواج شدن و طوفانی شدن دریا، بارش باران در مناطق پایین دست(بین 10 تا 30 میلی متر) و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف بهمراه مه در غالب نقاط استان خواهیم بود.

 

            لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، طی طریق نمایند .
  • رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی را دارند ضمن آماده سازی سیستم گرمایشی و تجهیز خودرو به ضد یخ و زنجیر چرخ ،  احتیاط لازم را در زمان بارش برف ، مه  گرفتگی و لغزندگی جاده بعمل آورند.
  • به کلیه کوهنوردان توصیه می شود از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی جداً خودداری نمایند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق و روستاهای کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • ازتردد در بستر وحریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند .
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

 

اشتراک گذاری