En امروز : 9 فروردین 1403

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان، تاکید کرد:

الزام استفاده از دستگاه احراز هویت در شعبات اخذ رای

کد خبر : 90762 30 بهمن 1398فرهنگی
پ

ابوذر قربانی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان با اشاره به این که استفاده از دستگاه احراز هویت در شعبات اخذ رای الزامی است، گفت : 3080 دستگاه احراز هویت و 20% مازاد بعنوان پشتیبان در اختیار فرمانداری ها قرار گرفت. ‎

قربانی با طرح این مطلب، بیان کرد: کاربری این دستگاه بعهده کاربر شعبه می باشد و مردم بصورت مستقیم با این دستگاه اقدامی انجام نمی دهند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، یادآور شد: کاربرد این دستگاه در بررسی و تصدیق سند شناسایی رأی دهنده شامل شناسنامه و کارت ملی است و هرگونه عدم تطابق را اعلام خواهد کرد.

قربانی، افزود: وجه تمایز در روند انجام فرآیندهای انتخابات امسال با ادوار گذشته الزام استفاده از دستگاههای احراز هویت می باشد. 

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان، گفت: همچنین یکی دیگر از کاربردهای دیگر این دستگاه اعلام رأی تکراری است یعنی اگر فردی در شعبه دیگری رأی داده باشد این دستگاه مشخصاً محل شعبه و زمان رأی دادن را اعلام کرده و با توجه به هشدار رأی تکراری از رأی دادن فرد حتی با شناسنامه فاقد مهر جلوگیری بعمل می آید.

قربانی ادامه داد: این دستگاه در سایر فرآیندها شامل ثبت و ارسال صورتجلسه آغازین و پایانی و همچنین پس از پایان انتخابات ثبت و ارسال آراء مأخوذه کاربرد دارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری