امروز : 30 فروردین 1403

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان عباس‌آباد:

صحت، سلامت و مشارکت سه اصل مهم در برگزاری انتخابات است

کد خبر : 90792 1 اسفند 1398
پ

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان عباس‌آباد گفت: صحت، سلامت و مشارکت سه اصل مهم در برگزاری انتخابات است. ‎

عباس‌‌همپا عصر امروز طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه ایران با اشاره به لزوم برگزاری انتخاباتی پرشور و تاکید بر حضور حداکثری همه اقشار جامعه در این امر مهم، افزود: امنیت و انتخابات دو اولویت کاری حوزه‌های انتخاباتی در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

همپا با بیان این‌که همه عوامل برگزاری انتخابات شهرستان عباس‌آباد که در شعبه‌ها و کنار صندوق‌های رای حضور خواهند داشت، از افراد مورد اعتماد و شهره به حسن اخلاق انتخاب شده‌اند، ادامه داد: این جمله که "رای مردم، حق‌الناس است"، یک واقعیت است و جنبه شعاری ندارد و تمام هیات‌های اجرایی و نظارت باید به اهمیت این موضوع دقت کامل را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان عباس‌آباد با بیان این‌که مردم از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، رکن اساسی حکومت بوده و هستند، تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار و وفادار همواره در صحنه‌های مختلف مشارکت و دفاع از ارزش‌های انقلاب همراه و همگام با دست‌اندرکاران نظام مقدس اسلامی بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخاب شهرستان عباس‌آباد با اشاره به این‌که در شرایط کنونی و حساس کشور که تحریم‌های گوناگون از سوی استکبار جهانی فشارهای اقتصادی زیادی را بر زندگی و معیشت ملت وارد آورده، بیش از قبل به مشارکت جدی مردم نیاز است، تصریح کرد: مردم در همه دوران عمر بابرکت جمهوری اسلامی در اجرای وظایف خود در دفاع و حمایت از نظام هیچ کوتاهی نکرده‌اند.

فرماندار عباس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد واجدین شرایط جهت رای دادن در انتخابات مجلس یازدهم، اذعان داشت: در سطح کشور مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن می‌باشند که از این تعداد دو میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رای‌اولی هستند. از این تعداد حدود ۲۸ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر بانوان و حدود ۲۹ میلیون نفر آقایان هستند.

عباس‌ همپا اظهار داشت: مجموعاً ۶۵ صندوق اخذ رای برای شهرستان عباس‌آباد درنظر گرفته شده که از این تعداد ۳۴ صندوق در بخش مرکزی، ۲۰ صندوق در بخش سلمان‌شهر و ۱۱ صندوق در بخش کلار مستقر خواهند بود. همچنین از مجموع ۶۵ صندوق اخذ رای، ۸ صندوق سیار است که از این تعداد ۴ صندوق برای بخش مرکزی، یک صندوق برای بخش سلمان‌شهر و ۳ صندوق برای بخش کلار درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان عباس‌آباد اذعان داشت: جمعاً تعداد ۲۵ مدرسه در سطح شهرستان به‌عنوان حوزه اخذ رای درنظر گرفته شده که ۸ مدرسه در بخش مرکزی، ۱۲ مدرسه در بخش سلمان‌شهر و ۵ مدرسه در بخش کلار قرار دارد. از مجموع ۶۵ صندوق اخذ رای در شهرستان عباس‌آباد، تعداد ۳۱ صندوق در حوزه شهری و ۳۴ صندوق در حوزه روستایی درنظر گرفته شده است. ۱۲ صندوق شهری و ۲۲ صندوق روستایی در بخش مرکزی، ۱۲ صندوق شهری و ۸ صندوق روستایی در بخش سلمان‌شهر و ۷ صندوق شهری و ۴ صندوق روستایی در بخش کلار قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند ناامنی روانی ایجاد کند و هر مسئله‌ای را دست‌آویز قرار دهد، افزود: با توجه به این‌که فضای کشورمان انتخاباتی است و همه جناح‌ها، فهرست‌های انتخاباتی خود را ارائه کرده‌اند، از همه احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم همه تلاش خود را برای مشارکت حداکثری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات انجام دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان عباس‌آباد با بیان این‌که نباید با صندوق، قهر و مردم را دچار مشکل شبهه و تردید در مشارکت کنیم، افزود: نفس حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است که همه ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار عباس‌آباد در پایان ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران و عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان تصریح کرد: بیش از ۷۵۰ نفر به‌عنوان دست‌اندرکاران و عوامل برگزاری انتخابات در سطح شهرستان فعالیت دارند که جا دارد از زحمات همه این عزیزان قدردانی نمایم.

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس