En امروز : 31 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 90871 5 اسفند 1398
پ

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان،ابتدا در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 5 و 6 /12/98 با شکل گیری جریانات جنوبی بویژه در دامنه ها ، ارتفاعات و شهرهای غربی استان شاهد افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود و از اوخر روز سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه 7 اسفند ، با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، شاهد بارش باران و برف ، کاهش محسوس دما ( مجموعاً بین 10 تا 15 درجه )و وزش باد شدید سرد شمالی همراه با لغزندگی سطح جاده ها، کولاک برف و کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی خواهیم بود. ‎

                                                                                     بسمه تعالی

                                                                   ((سال رونق تولید ))

 

اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان  

 

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان،ابتدا در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 5 و 6 اسفند 98 با شکل گیری جریانات جنوبی بویژه در دامنه ها ، ارتفاعات و شهرهای غربی استان شاهد افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود و از اوخر روز سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه 7 اسفند ، با  نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، شاهد بارش باران و برف ، کاهش محسوس دما ( مجموعاً بین 10 تا 15 درجه) و وزش
 باد شدید سرد شمالی همراه با لغزندگی سطح جاده ها، کولاک برف و کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی خواهیم بود.

 

لذابه کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری ، درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیرطی طریق نمایند.
  • با توجه به بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی ، رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم ، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و زنجیر چرخ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده بعمل آورند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق و روستاهای کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • بدلیل برودت هوا نسبت به تنظیم دمای هوای گلخانه ها و مراکز پرورش طیور و دام اقدام لازم معمول دارند.
  • از ماهیگیری و انجام کلیه فعالیت های دریایی در زمان مواج بودن دریا خودداری نمایند .
  • دامداران و ساکنین بومی دامهای خود را بدور از ارتفاعات ، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .

به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

اشتراک گذاری