En امروز : 7 اردیبهشت 1403

اخطاریه

هواشناسی

کد خبر : 90924 6 اسفند 1398
پ

یرو اطلاعیه شماره 86/44/119228 مورخ 98/12/04 و براساس پیش بینیاداره کل هواشناسی استان، از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه 7 اسفند ، شاهد وزش باد نسبتاً شدید (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت ) ، کاهش دما ( بین 8 تا 15 درجه)، بارش باران ( در مناطق ساحلی و جلگه ای بین 30 تا 60 میلی متر و در دامنه ها بین 40 تا 70 میلی متر) و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف از 20 تا 50 سانتی متر، خواهیم بود که پیامد آن ، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و خیابان ها در مناطق ساحلی و جلگه ای و اختلال و مسدود شدن جاده ها و محورهای کوهستانی خواهد بود . ‎

بسمه تعالی

                                                                   ((سال رونق تولید ))

 

اخطاریهاداره کل مدیریت بحران استان  

 

پیرو اطلاعیه شماره  86/44/119228  مورخ 98/12/04  و براساس پیش بینیاداره کل هواشناسی استان، از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه 7 اسفند ، شاهد وزش باد نسبتاً شدید (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت ) ، کاهش دما ( بین 8 تا 15 درجه)،  بارش باران ( در مناطق ساحلی و جلگه ای بین 30 تا 60 میلی متر و در دامنه ها بین 40 تا 70 میلی متر) و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف از 20 تا 50 سانتی متر، خواهیم بود که پیامد آن ، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و خیابان ها در مناطق ساحلی و جلگه ای و اختلال و مسدود شدن جاده ها و محورهای کوهستانی خواهد بود .

 

لذابه کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • با توجه به برودت هوا در سراسر کشور و احتمال افت فشار گاز ، هم استانی های محترم جهت مدیریت بهینه مصرف گاز اقدامات لازم را بعمل آورند .
  • بدلیل برودت و کاهش دما ، ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری ، درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیرطی طریق نمایند.
  • با توجه به بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی ، رانندگان محترم هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم ، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ و زنجیر چرخ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده بعمل آورند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق و روستاهای کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • بدلیل برودت هوا نسبت به تنظیم دمای هوای گلخانه ها و مراکز پرورش طیور و دام اقدام لازم معمول دارند.
  • از ماهیگیری و انجام کلیه فعالیت های دریایی در زمان مواج بودن دریا خودداری نمایند .
  • با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، شهرداران و دهیاران محترم ، نسبت به بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانالهای سطح شهر و روستا اقدام لازم معمول نمایند .
  • با توجه به پیش بینی وزش باد شدید، شهرداران محترم به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ،
    ضمن برچیدن سازه های موقت احداثی ، نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر اقدام لازم  معمول نمایند .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .
اشتراک گذاری