En امروز : 10 فروردین 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع

کد خبر : 90950 7 اسفند 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع پیامی صادر کرد. ‎

متن کامل پیام استاندار مازندران به شرح ذیل است:

در تاریخ ایران باستان و بویژه در دوران اسلامی تاریخ ایران؛ رد پای قانون، تقنین و پایبندی به حق، عدالت و دادگستری اجتماعی عموما قابل مشاهده است و تحقق حقوق مدنی، فرهنگی و فردی افراد ضرورتا نیازمند شخصیتی است که وکالت موکلین و خواهندگان حق را در سایه شرافت، تعهد و تخصص انجام می دهد و از همین منظر است که شغل وکالت شغلی مقدس در اذهان عمومی جامعه و مورد احترام برای عموم است.

در جامعه ای که مبتنی بر قوانین دین مبین اسلام و حکومت قانون، اداره می شود، برخورداری از وکیل و حق دسترسی به وکیل مستقل بسیار مورد تاکید است و این حق به روشنی بیانگر نقش و اهمیت وکالت در جامعه مردم سالاری دینی است.

وکیل متعهد، کاردان و آگاه از قانون یک پشتیبان و حامی قابل اتکا در دادگاه های صالحه است که موکل را در رسیدن به حق قانونی اش با بهره گیری از ابزار قانون یاری می کند.

کانون وکلای دادگستری به عنوان نهاد مدنی بزرگ و قدیمی در کشور نقش غیرقابل انکار و بی نظیری در دادرسی عادلانه، توسعه مدنیت و تضمین حقوق شهروندی ایفا می نماید و نقش این کانون در کمک به تحقق جامعه ای مدنی، سالم و برخوردار از حقوق شهروندی غیرقابل انکار است.

استقلال کانون وکلا و وکیل دادگستری، تضمین کننده حق دفاع مردم و دادرسی عادلانه و تحکیم بخش حاکمیت قانون در جامعه است.

اینجانب در پایان با ارج نهادن به نقش بی بدیل وکیلان متعهد و خدوم ایران اسلامی، فرا رسیدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را به جامعه بزرگ وکالت در استان مازندران تبریک عرض نموده و توفیق همه این عزیزان را در جهت صیانت از حق و عدالت و حقوق شهروندی در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند قادر متعال؛ مسئلت می نمایم. 

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

اشتراک گذاری