امروز : 9 فروردین 1403

ویژه کرونا ویروس

نکات آموزشی پیشگیری از کرونا ویروس برای استفاده از عابر بانک

کد خبر : 91175 16 اسفند 1398ویروس کرونا
پ

در این دستور العمل به نکاتی که در استفاده از عابر بانک ها باید رعایت شود، اشاره شده است که در ادامه می خوانید: ‎

نکاتی که بایددر هنگام استفاده از عابربانک رعایت گردد.
1. حتی الامکان سعی کنید جابجایی های پولی و یا خرید را با اپلیکیشلن نصب شده بر روی گوشی خودتان انجام دهید تا نیاز به استفاده از سیستمهای عابر بانک را به حداقل برسانید.
2. در صورت نیاز، اگر با قصد برداشتن پول از عابربانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یکبار مصرف به همراه ببرید.
3. هنگام رسیدن به دستگاه عابربانک با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یکبار مصرف را بپوشید و با دست دیگر کارت عابربانک را آماده سازید.
4. کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت خوان دستگاه نمایید. و با دست دستکش دار اقدام به استفاده از پانل دکمه های دستگاه جهت ورود رمز و مبلغ مدنظر نمایید.
5. پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش کارت را در جیب بگذارید و با دست دستکش دار پول را داخل کیف بگذارید. از تماس مستقیم با اسکناس خودداری کنید.
6. در نهایت دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است تماس پیدا نکند.
7. بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیاندازید.
8. از هر دستکش یکبار مصرف فقط یکبار استفاده نمایید.
9. در صورتیکه ضروری پیش امد که از دستگاه عابر بانک استفاده کنید و دستکش همراه تان نبود حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشتان بپیچید طوریکه انگشتان شما با پانل دکمه های دستگاه تماس پیدا نکند و سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیاندازید.
10 . در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان را لمس نکنید.

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید