امروز : 9 فروردین 1403

به ریاست ولی زاده #معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل

جلسه بررسی وضعیت بازار، اصناف و نقش آن در پیشگیری از ویروس #کرونا در فرمانداری ویژه شهرستان بابل برگزار شد

کد خبر : 91251 19 اسفند 1398
پ

به ریاست ولی زاده #معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل جلسه بررسی وضعیت بازار، اصناف و نقش آن در پیشگیری از ویروس #کرونا در فرمانداری ویژه شهرستان بابل برگزار شد... ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل ، به ریاست ولی زاده #معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان جلسه بررسی وضعیت بازار، اصناف و نقش  آن در پیشگیری از ویروس #کرونا و با حضور دکتر یوسف نژاد# معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران ، تشکاه فیروزجایی #رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابل،  لعلی # رئیس اتاق اصناف شهرستان  و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بابل و همچنین گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در قبل از ظهر روز یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸در سالن جلسات فرمانداری بابل برگزار شد.

در این جلسه قربانعلی ولی زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در این جلسه گفت : شیوع ویروس کرونا وضعیت شهرستان بابل را به وضعیت قرمز درآورده است و مردم هشدار ماندن در منازل را برای پیشگیری از تشدید این بیماری جدی نمی گیرند.

وی افزود:شهروندان نباید به جز موارد خاص و ضروری  از منازل خارج شوند. به همین منظور ظرف مدت ۷۲ ساعت گذشته به وسیله بلندگوی ماشین های آتش نشانی در تمامی محله های بابل هشدار ماندن در منازل را به مردم اعلام می کنند و لازم است مردم این وضعیت را جدی بگیرند.

متاسفانه برخی از کادر درمانی بیمارستان های بابل به بیماری کرونا مبتلا شده اند و اگر این روند شدت یابد ، خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان ها بسیار مشکل ساز خواهد شد.

فرماندار بابل ادامه داد: بازاریان و اصناف در تمامی صحنه های پیروزی انقلاب و پس از آن نقش بسیار اثرگذاری داشته و دارند.در مهار  این ویروس کشنده نیز می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.بنابراین ما نیازمند جدی کمک و مساعدت شما عزیزان هستیم.

این مقام مسئول افزود: با توجه به مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان که مقرر شد از روز جمعه تا صبح روز دوشنبه برخی از اصنافی که  باز بودن آنها ضروری نیست تعطیل نمایند  ما شاهد رعایت کردن برخی از اصناف هستیم ، اما متاسفانه برخی از بازاریان و اصناف با وجود مصوبه قرارگاه مقابله با کرونای مازندران محدویت اعمال شده را رعایت نمی کنند و مغازه های آنها باز و محل تردد شهروندان است.

ولی زاده تاکید کرد: در شرایط فعلی همه با اتحاد و همدلی و گوش دادن به هشدارهای بهداشتی باید از این بحران عبور کنیم و اگر نخواهیم این هشدارها را توجه کنیم جان عزیزان ما در معرض خطر قرار دارد.

با تشکیل این جلسه از محضر شما روسای محترم اتحادیه های شهرستان بابل تقاضا می‌کنیم که واحدهایی که باز بودن آنها ضرورتی ندارد را تا اطلاع ثانوی  و عادی شدن اوضاع تعطیل و مدیریت نمایید .مهمترین موضوع مراقبت جدی از جان خودمان و جان همشهریان عزیزمان است .

ایشان ابراز داشتند: ما باید مانع از گسترش این ویروس کشنده در شهرستان باشیم  تابه وضعیت اسفبار برخی از استان‌ها دچار نشویم .

در وضعیت کنونی همه باید شب و روز را یکی کنیم . همدل و هماهنگ شویم .چرا که شرایط روزبه روز به سمت وضعیت بحرانی پیش می رود.در چنین روزهای  سخت است که  باید ید واحد بشویم.امروز امنیت و سلامت شهروندان دغدغه جدی ماست.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان اذعان داشت:در حال حاضر  ۳۴۴ بیمار مشکوک به کرونا  در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل اعم از مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و آیت الله روحانی بابل  تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

جلوگیری و مقابله و پیشگیری از تشدید وضعیت بحرانی  ناشی از ویروس کرونا نیازمند وفاق و یکدلی همه آحاد جامعه به خصوص اصناف شهرستان می باشد تا بتوانیم در کنار هم بر این ویروس کشنده غلبه نماییم.

وی در پایان گفت: ما هم به خوبی واقفیم که با درگیر شدن جامعه به ویروس کرونا مشکلات سختی بر نقدینگی بازار و وضعیت بازاریان وارد شده است و اثرات منفی بسیاری را برای بازاریان عزیز در پی داشته اما باید سلامت جامعه را در نظر گرفته و از تردد های بی مورد و عدم ماندن شهروندان در خانه ها جلوگیری کنیم تا از میزان خطرات موجود در جامعه بکاهیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها