امروز : 7 اردیبهشت 1403

هم‌اندیشی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران

کد خبر : 91282 19 اسفند 1398
پ

دبیران دهه اخیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در قالب نشست هم‌اندیشی به بیان تجربیات و راهکارهای لازم در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر پرداختند. ‎

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در این نشست از حضور دبیران سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دبیرخانه شورا تقدیر کرد و گفت: با همت و تلاش دبیران عزیز مسیر فعالیت‌ها و اقدامات هموار شده است و امیدواریم باز هم از تجربیات ارزشمند دبیران و مدیران گذشته بهره‌مند شویم .


وی در ادامه، انسجام و هماهنگی همه دستگاه‌ها را در مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت دانست و گفت: اگر بتوانیم مسئولیت‌پذیری اجتماعی را ارتقاء ببخشیم، بسیاری از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها حل خواهد شد .


دبیر شورا در ادامه مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر را مهمترین راهکار برای مقابله با پدیده اعتیاد خواند و تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند اعتیاد اولویت اول آسیب‌های اجتماعی است و در اولویت‌بندی، فعالیت نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرند.


مظفری افزود: با عنایت استاندار و تلاش دبیرخانه شورا و اعضای کمیته‌های شورا، استان مازندران در زمینه مبارزه با مواد مخدر از موفقیت خوبی برخودار بود ولی با توجه به اقدامات گسترده و سیستماتیک دشمنان برای اشاعه مواد مخدر در جامعه باید فعالیت‌ها گسترده‌تر شود .


وی بیان کرد: بررسی آمار نشان می‌دهد که میزان شیوع مواد مخدر در مازندران نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که تا پیش از دولت تدبیر و امید این استان در شیوع مواد مخدر رتبه دوم کشور را داشت و امروز طبق بررسی ملی شیوع مواد مخدر در مازندران به رتبه بیستم رسید و این نشان می‌دهد که کارکردها و اقدامات انجام شده، اثربخش بوده است.


در ادامه این نشست دبیران سابق شورا به بیان دغدغه‌ها و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در استان و ارائه تجربیات در این حوزه پرداختند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید