امروز : 10 فروردین 1403

کرونا در هر ساعت موجب فوت ۳ نفر در ایران می‌شود

هر ساعت، ۴۳ شهروند ایرانی مبتلا می‌شوند

کد خبر : 91389 28 اسفند 1398اخبار ویروس کرونا
پ

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است. ‎

به گزارش «انتخاب» به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: علاوه بر آن، طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

وی بیان کرد: پرستاران و پزشکان در مراکز درمانی نیز به علت بی‌توجهی مردم به امر پیشگیری، متاسفانه هم مبتلا می‌شوند و هم در برخی موارد، جان خود را از دست می‌دهند که این امر قابل قبول نیست.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من از مردم می‌خواهم که امسال به صورت جدی از هر سفر و دید و بازدیدی اجتناب کنند زیرا امن‌ترین مکان در این شرایط فقط خانه است و باید در خانه ماند.

حریرچی با قدردانی از آمادگی خوب مسوولان آذربایجان‌غربی و تامین تجهیزات مناسب در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: مردم باید طوری رفتار کنند که ما به این امکانات پزشکی، بیمارستانی و نقاهتگاهی نیازی نداشته‌باشیم.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید