امروز : 31 فروردین 1403

فرماندار ویژه تنکابن در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با حضور مدیر کل برنامه ریزی استانداری :

اقدامات مدیریت و کنترل ویروس کرونا باید بطور مستمر انجام شود

کد خبر : 91537 4 فروردین 1399اخبار تنکابن
پ

سیّد امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در نشست ستاد پیشگیری از کرونا که با حضور قاسمی مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد؛ ضمن ارائه عملکرد ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان تنکابن اظهار داشت: آموزش خانوارها، مراقبت و بیمار یابی در روستاها توسط پایگاه های بسیج انجام شده و این روند ادامه دارد . ‎

   سیّد امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در نشست ستاد پیشگیری از کرونا که با حضور قاسمی مدیر کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد؛

ضمن ارائه عملکرد ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان تنکابن اظهار داشت:

   آموزش خانوارها، مراقبت و بیمار یابی در روستاها توسط پایگاه های بسیج انجام شده و این روند ادامه دارد .

    وی افزود: قرارگاه پدافند زیستی در روستاها فعال بوده و دهیاران، بهورزان و بهیاران در کنار پایگاه های بسیج، مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند .

   حسینی جو با بیان اینکه همه دستگاه اجرایی، نهادها و سازمان‌های تنکابن مشغول خدمات‌رسانی در مهار و پیشگیری از ویروس کرونا هستند، اضافه کرد: ۶۰۰ نیروی داوطلب بسیج از سوی سپاه به این منظور معرفی شده و در حال کمک رسانی به شهرستان هستند .

   فرماندار تنکابن بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که با مرکز تأمین اجتماعی تنکابن منعقد شد، تب سنجی افراد در این مرکز در حال اجرا بوده و درمانگاه ها و مراکز درمانی در روستاها هم به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان شهید رجایی فعال هستند .

  حسینی جو، استقرار ایست بازرسی در ورودی‌های شهر با همکاری نیروی انتظامی را از دیگر اقدامات ستاد پیشگیری از کرونا  در تنکابن برشمرد و یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، تعطیلی بازار‌ و واحدهای تولیدی و صنایع مشکلاتی را در پی خواهد داشت که باید برای پسا کرونا برنامه ریزی و اقدامات لازم برای کاهش فشار اقتصادی بر زندگی مردم و افرادی که دچار آسیب اقتصادی شده اند صورت گیرد .

  وی در ادامه از زحمات اتاق اصناف در جذب کمک و مشارکت های مردمی و همچنین نظارت بر تعطیلی بازار قدردانی کرد و گفت: جمعیت هلال احمر هم با توجه به ابلاغ سیاست‌های ملی در ورودی و خروجی استان مستقر و تب سنجی افراد را انجام می دهند .

  نماینده عالی دولت در تنکابن  اطلاع ‌رسانی در فضای مجازی را در آگاهی ‌بخشی بیشتر به مردم موثر دانست و افزود:

تمامی مراکز گردشگری در شهرستان تعطیل بوده و بخشداران و شهرداران در این زمینه همکاری و حمایت لازم را داشتند .

    وی از زحمات و کمک‌های مجمع خیرین تنکابن نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان با وجود کمبود امکانات به طور شبانه روزی در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی بوده و نیازمند توجه تشویق و حمایت هستند .

   حسینی جو خواستار تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای بیمارستان شهید رجایی تنکابن  شد و ادامه داد: در حال حاضر بخش های داخلی و جراحی بیمارستان به بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص داده شده است .

   فرماندار ویژه تنکابن در بخش دیگر سخنان خود به ضد عفونی کردن معابر و خیابان‌ها در شهر و روستاها اشاره کرد و گفت: هر ۴۸ ساعت یکبار معابر و خیابان‌های تنکابن در شهرها و روستاها ضدعفونی می‌شود .

اشتراک گذاری
پیوند ها