امروز : 6 اردیبهشت 1403

علیرضا شریعت مطرح کرد :

ممنوعیت ورود کارگران فصلی استان‌های دیگر در محمودآباد

کد خبر : 91886 17 فروردین 1399
پ

فرماندار شهرستان محمودآباد عصر امروز یکشنبه ۱۷ فروردین در جلسه کمیته روستایی مدیریت بحران کرونا گفت: هرنوع اقدامی خارج از پروتکل وزارت بهداشت که هدف اصلی آن انقطاع شیوع کرونا بوده، ممنوع است. ‎

وی افزود: نکته کاملا واضح این است که هرچه نظارت بر اجرای پروتکل جدی و دقیق باشد به نفع مردم است و اجرای درست مصوبات ملی ستاد کرونا و پروتکل وزارت بهداشت رابطه مستقیم با سلامتی و حفظ جان مردم دارد.

علیرضا شریعت تصریح کرد: اکنون دغدغه جدی ما فصل کشاورزی است که مهمترین مساله، ممنوعیت حضور کارگران فصلی به ویژه از سایر استان‌ها در مازندران و شهرستان محمودآباد می‌باشد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تلاش‌ روستائیان شریف ادامه داد: نباید بگذاریم زحمت شهروندان و روستائیان در مقابله با کرونا بی اثر شود و همه باید با کمک یکدیگر از به‌وجود آمدن موج بعدی شیوع کرونا جلوگیری کنیم.

شریعت با بیان اینکه در انجام امورات مربوط به کشاورزی نکات بهداشتی باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: در کشت برنج اولویت به صورت کشت مکانیزه باشد، چینش کارگران با فاصله سه متر از هم بوده و در صورت نیاز کارگر از شهرستا‌های مجاور حتما از مراکز معتبر، گواهی سلامت توسط کارگر ارائه شود.

وی در ادامه یادآور شد: کارفرما موظف به تهیه اقلام بهداشتی است و تامین وعده‌های غذایی بر عهده کارگر به‌صورت انفرادی می‌باشد.

 

فرماندار شهرستان محمودآباد در پایان عنوان کرد: مردم شهرستان در صورت مشاهده تخلف از سوی شخص یا اشخاصی مبنی بر بکارگیری کارگران استان‌های دیگر مراتب را فورا به اداره جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری