امروز : 31 فروردین 1403

قاسمی طوسی در جلسه ویدئوکنفرانسی با معاون امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری::

کمک به اقتصاد زنان سرپرست خانوار اولویت ماست

کد خبر : 92217 3 اردیبهشت 1399
پ

اولین جلسه شورای برنامه ریزی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در سال ۹۹ با هدف تنظیم و مدیریت گردش عملیات، تعیین اولویت‌ها و استراتژی‌های برنامه‌ای، ارزیابی، رصد و پایش فعالیت‌ها در هر یک از بخش‌ها، شفاف‌سازی بودجه و گزارش مالی با حضور معاونین و مدیران به صورت ویدئوکنفرانسی و با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد. ‎ ‎

 

اولین جلسه شورای برنامه ریزی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در سال ۹۹ با هدف تنظیم و مدیریت گردش عملیات، تعیین اولویت‌ها و استراتژی‌های برنامه‌ای، ارزیابی، رصد و پایش فعالیت‌ها در هر یک از بخش‌ها، شفاف‌سازی بودجه و گزارش مالی با حضور معاونین و مدیران به صورت ویدئوکنفرانسی و با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

این جلسه با دو دستور کار «رصد و پایش طرح سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده و اجرایی سازی آن در استان» و «بررسی اقدامات و اطلاع‌ رسانی به سمن‌ها درخصوص بیماری کرونا و بازخورد آن» برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران طی ارائه گزارشی در این جلسه گفت: گروه مجازی شامل 35 سمن تخصصی حوزه زنان و خانواده فعالیت خود را در خصوص کرونا و با هدف اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز کرد.

سمیه قاسمی طوسی در ادامه گفت: استقبال سمن‌ها در این مدت از برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده بسیار خوب بود و عملکرد آنان نیز بازخورد مطلوبی داشت و با همکاری موثر دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران، این عملکرد در فضای مجازی برای سایر سمن‌های استان نیز به اشتراک قرار داده شد. 

وی درخصوص تفویض اختیار صدور مجوزهای بهداشتی به استانها نیز توضیح داد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان به‌عنوان تصمیم‌گیرنده در این بخش نهایت همکاری را با ما داشت که از آنان تشکر می‌کنم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین درخصوص شناسایی پیشران‎های مشاغل خانگی و تولید 700 هزار ماسک و گان نیز گزارشی مکتوب به معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ارائه کرد و ضمناً با اشاره به اظهارات وهشدارهای معاون کل وزیر بهداشت و همچنین تذکرات استاندار مازندران درخصوص احتمال موج جدید کرونا درصورت استمرار مسافرت به مازندران از دکتر ابتکار خواست این توجه را به رییسجمهوری و اعضای کابینه بدهند که با موج جدید سفرها، امنیت روانی خانواده‌ها به مخاطره افتاده و موجب نگرانی شده و توقع داریم مکانیسمی اعمال شود تا ترددها به سمت مازندران کنترل شده باشد.

وی همچنین به احتمال افزایش اختلافات خانوادگی در دو ماه اخیر و با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اهمیت و ضرورت مددکاران ما در اورژانس اجتماعی 123 بیش از هرزمانی است و باید درخصوص معرفی بیشتر این اورژانس به جامعه از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

قاسمی طوسی همچنین در ادامه گزارش خود و با هدف کمک به رونق اقتصاد زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی به عنوان اولویت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از طراحی و راه‌اندازی سایتی خبر داد که طی این مدت محدودیت ترددها، مایحتاج مورد نیاز را به خانوارها می رساندند.

 

گالری تصاویر

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها