امروز : 1 اردیبهشت 1403

جلسه هم اندیشی شوراها و دهیاران بخش مرکزی با مسئولین شهرستان میاندورود

منفردی:اختیارات شوراها باید بیشتر شود و قدرت تصمیمات اقتضایی به آنها داده شود

کد خبر : 92586 17 اردیبهشت 1399
پ

نشست مشورتی شوراها و دهیاران باحضور امام جمعه ، فرماندار ،دادستان، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی میاندورود برگزار شد ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود، نشست مشورتی شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان  باحضور حجت الاسلام محمد نسب امام جمعه ، منفردی فرماندار ، هاشمی دادستان،  اصغری فرمانده سپاه و داداش تبار فرمانده  نیروی انتظامی و  جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در  سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی میاندورود برگزار شد.

در این جلسه پیرامون طرح فاصله گذاری اجتماعی ،امنیت، کمک مومنانه،و مسائل زیست محیطی بحث و بررسی شد.

در ابتدای جلسه تنی چند از نمایندگان شورا از جمله علیخانی رییس شورای شهر سورک ،کاظمی عضو هیات رییسه شورای شهرستان و عمادی رییس شورای بخش به بیان مشکلات شهرستان و روستاها پرداختند.


محمد نسب امام جمعه شهرستان میاندورود در این جلسه ضمن قدر دانی از مدافعان سلامت : تاکید کرد: بارعایت دستورهای بهداشتی باید از این مشکل عبور کنیم.

حجت الاسلام محمدنسب با استناد به آیه قران در مورد انفاق ،تصریح کرد:حبس اموال درست نیست و اموال زیاد انفاق و زکات دارد.

 

حسین منفردی، فرماندار میاندورود در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد:انشاالله همه ما لیاقت داشته باشیم تا در این ماه مبارک مهمان شایسته خداوند متعال باشیم و در سال جدید برای همه مردم آرزوی سلامتی و رهایی از ویروس محنوس کرونا داشت.

وی در ادامه بیان داشت: جایگاه شوراها آنچنان که باید حفظ نشد و اعتقاد داریم اختیارات بیشتری برای شورا باید در نظر گرفته شود تا با مدیریت اقتضایی بسته به شرایط زمان و مکان قانون محلی درست وضع شود .

نماینده عالی دولت در شهرستان میاندورود ضمن اشاره به دستور مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه، خاطر نشان کرد: در روستاها و شهرها انسان‌هایی هستند که بسیار شریف هستند و در شرایط عادی نیاز به کمک ما و شما ندارند. ولی در شرایط خاص امروز که خیلی از مشاغل تعطیل شده است، نیاز به مدد و یاری ما دارند.
منفردی تاکید داشت: هر نوع کمک و یاری باید با حفظ کرامت انسانی و حفظ آبروی مومن انجام شود.
فرماندار میاندورود در این جلسه اظهار داشت: یکی از راه حلها برای حل مشکلات ریز کردن و بررسی تخصصی است. و اگر در جلسات کلی و اجمالی به موضوعات پرداخته شود ،نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.

وی گفت: یکی از عوامل توسعه پایدار تمرکز بر نقاط قوت و داشته‌های یک محل یا یک شخص و یا مدیر است و به روی نقاط ضعف تاکید و تمرکز نشود و با هم افزایی در پیشبرد امور و ایجاد توسعه کارآمد موفق باشیم.
حجت الاسلام هاشمی دادستان شهرستان میاندورود در این جلسه با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مجبور به مرخصی زندانیان شدیم، تاکید کرد:کشاورزان مراتب ایمنی را درحفظ و نگهداری ادوات و وسایل کشاورزی خود رعایت کنند تا مورد دستبرد قرار نگیرند.
اصغری فرمانده سپاه میاندورود در این جلسه اظهارداشت: 2000بسیجی شهرستان میاندورود در زمان کرونا با دستگاههای اجرایی و شبکه بهداشت و ستاد مقابله با کرونای شهرستان همکاری کردند. داداش تبار فرمانده نیروی انتظامی هم در این جلسه با پرداختن به نکات ایمنی و امنیتی خواستار همکاری شورا با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جهت کاهش جرم شده است.

حجر عسگری بخشدار مرکزی در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش و کوشش مدافعان سلامت، گزارشی از اقدامات شوراها و دهیاران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ارائه داد.

دکتر انوری رئیس شبکه بهداشت شهرستان میاندورود در این جلسه اذعان داشت ویروس کرونا به عنوان بزرگ‌ترین چالش قرن است و هیچ واکسن و درمانی ندارد و بهترین راه پیشگیری ایزوله و قرنطینه کردن و رعایت بهداشت محیط و فردی است تا زنجیره انتقال را قطع کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی باید هوشمندانه عمل کنیم.
دکتر انوری در ادامه با خبر سیر نزولی ابتلا و مرگ در شهرستان میاندورود تاکید کرد: با توجه به اینکه در مجاورت شهرهای با پیک بالای کرونا هستیم وضعیت سفید در این شهرستان معنا ندارد و به شرای پایدار نرسیدیم. وی در ادامه بیان کرد:اعلام وضعیت سفید به معنای تمام شدن کامل مشکل نیست و باید دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود تا به شرایط حاد برنگردیم. انوری در ادامه تصریح کرد:اگر هوشمندانه رفتار نکنیم و مردم با خیال راحت به زندگی قبل از کرونا برگردند و رفتار مناسب و پیشگیرانه نداشته باشند، احتمال برگشتن به شرایط قبل و حتی بدتر وجود دارد.
هادیان رئیس محیط زیست شهرستان در این جلسه بیان کرد: تفکیک زباله یکی از اساسی ترین و مهمترین معضلات جامعه است .
وی در ادامه خبر داد: کیسه های زباله جهت تفکیک زباله های عفونی و ماسک و دستکش در اختیار دهیاران قرار داده می شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها