امروز : 28 فروردین 1403

مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران

همه مدارس به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل شود

کد خبر : 92610 18 اردیبهشت 1399
پ

احمد مظفری در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلمان و مربیان گفت : معلمان پرچمدار دانایی و توانایی اند و مدارس مناسبترین مکان برای پیشگیری از مواد مخدر است . ‎


به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ضرورت پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی را بیان کرد و گفت : آموزش و پرورش با اجرای طرح یاریگران زندگی در سه حوزه معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده محور اصلی برنامه های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر است .
وی ارتقای مهارتهای روانی و اجتماعی، رصد سلامت روانی ، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و گفت : همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد حرکت کنیم که مقدمه ای است برای رسیدن به جامعه ای پاک و عاری از اعتیاد .
مظفری یکی از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی را آموزش مهارتهای زندگی عنوان کرد و گفت : با نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی و استفاه از ظرفیت خانواده ها میتوان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پائین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و اظهار داشت : با ارائه آموزش های مناسب و معرفی خطرات، مضرات و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند .
در این دیدار سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز از پیشنهادات دبیر شورای هماهنگی استقبال نمود و گفت : تلاش می کنیم برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد از تمامی ظرفیت ها استفاه نمائیم .
وی افزود : در سال 98 تعداد 800 مدرسه با 40 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و در سال تحصیلی جدید در بیش از 60 درصد مدارس استان این طرح اجرایی خواهد شد .
سعدی پور تاکید کرد : ظرفیت خانواده و اولیاء دانش آموزان بستر عظیم و بی بدیلی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از فرصت آموزش خانواده حداکثر بهره و استفاده را ببریم .
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان ابراز امیدواری نمود تا با پایان شیوع ویروس کرونا و در سال تحصیلی جدید شاهد اجرای برنامه های گسترده و مناسب در حوزه پیشگیری و ارتقاء آگاهی و آموزش معلمان ، مربیان، دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه مواد مخدر و عوارض سوء مصرف آن باشیم .
در این دیدار شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده در آموزش و پرورش استان را در زمینه اجرای طرح یاریگران زندگی ارائه نمود. 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید