امروز : 31 فروردین 1403

قاسمی طوسی:

ارزش نیروی انسانی به توان یادگیری و ظرفیت تجربه‌اندوزی اوست

کد خبر : 92798 20 اردیبهشت 1399
پ

هشتمین جشنواره نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد / قاسمی طوسی گفت که این طرح هوشمندانه ما را از افتادن در چرخه «آزمون و خطا» بازمی‌دارد. ‎ ‎

 

هشتمین جشنواره نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور و سخنرانی مدیران استانی این شرکت، تعدادی از مدیران وزارت نیرو و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز به دعوت رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در این همایش با موضوع «نظام پیشنهادها و نقش بانوان در دستیابی به اهداف توسعه‌ای نظام اداری» سخنرانی کرد.

سمیه قاسمی طوسی در ابتدای سخنان خود گفت: تمام ارزش نیروی انسانی که در نگاه توسعه‌محور از آن با عنوان سرمایه یاد می‌شود به توان یادگیری و ظرفیت تجربه‌اندوزی اوست، توان و ظرفیتی که مختص انسان است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: انسان در مسیر زندگی خود آموخت تجربیات خود را به نسل‌های پس از خود بیاموزد و این انتقال تجربه و آموزش به دیگران، ارزشی هم‌سنگ و هم‌اندازه با تجربه‌اندوزی و یادگیری دارد چون همواره به نوع انسان کمک کرد تا رشد فرهنگی و تمدنی داشته باشد و انتقال تجربه به اندازه تجربه‌اندوزی مهم است و اساساً یکی از امتیازات انسان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین افزود: از دیگر سو ما امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که فرصت «تمرین و تکرار» یا «آزمون و خطا» در همه امور به ویژه اموری که به سرنوشت بخش کثیری از مردم مربوط است، نداریم چون ریتم زندگی تند است و اگر در چرخه آزمون و خطا گرفتار شویم، فرصت‌های شگرفی را از دست خواهیم داد و حتی جان انسان‌های بی‌شماری را نیز به خطر خواهیم انداخت.

وی همچنین گفت: ضرورت انتقال تجربیات و دانش فنی در میان مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز اهمیت بالایی دارد و اگر در مدیریت دستگاه‌های اجرایی و انجام درست وظایف سازمانی اسیر آزمون و خطا شویم و از انتقال تجربیات کاری و دانش و مهارت فنی خواسته یا ناخواسته غفلت کنیم یا از تجربه دیگر نیروهای سازمانی استفاده شایسته نکنیم، نیز دچار عقب‌ماندگی‌های غیرقابل جبران خواهیم شد.

سمیه قاسمی طوسی در ادامه گفت: سامانه جامع نظام بررسی و پذیرش پیشنهادهای شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان دقیقاً برای همین امر ارزش و اهمیت فراوانی دارد چون برنامه‌ای برای ثبت و مستند کردن پیشنهادهای همکاران، کارشناسان و مدیران در امور فنی و کاری این دستگاه است و از تکرار برخی رویه‌های نادرست می‌کاهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: یکی از اموری‌که بر ضرورت‌ نظام جامع بررسی و پذیرش پیشنهادها تصریح دارد این است که با بازنشسته شدن این نیروها و قطع ارتباط سازمانی، احتمالا تجربه و دانش آنان نیز فراموش می‌شود و چه بسا نیروهای جدیدالورود از آن دانش و تخصص محروم بمانند و مسیرهایی را بروند که هزینه‌های سنگینی به سازمان و در نتیجه مردم تحمیل کند.

وی ضمن قدردانی از این اقدام شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: توصیه من این است که این پیشنهادها در جایی در دسترس همگان قرار داشته باشد که شرکت چنین مکانیسمی را طراحی کرده اما متاسفانه بسیاری از سازمان‌های فنی و تخصصی از وجود چنین مکانیسمی بی‌بهره‌اند.

وی در ادامه به موضوع زنان و حضور بانوان در دستگاه‌های اجرایی و واحدهای خصوصی و همچنین شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: بسیاری ازین بانوان دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر هستند و این حضور و سابقه موثر، به خلاقیت و ارائه پیشنهادهای فنی تخصصی منجر خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به این‌که منظور من تبعیض به نفع زنان نیست، گفت: پیشنهادهای ارائه شده توسط بانوان نیز باید با نگاه کارشناسی، بررسی شود چون بانوان عزیز ما هم در حوزه اتاق فکر و هم در بخش عملیات، ظرفیت بسیار بالایی دارند و استفاده درست از این ظرفیت، حرکت به سمت توسعه را تسهیل می‌کند.

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها