امروز : 6 اردیبهشت 1403

جلسه بررسی عبور کمپرسی های حمل شن و ماسه در محور هراز

جلسه رسیدگی و ساماندهی ورفع مشکل حمل مصالح شن و ماسه توسط کمپرسیداران

کد خبر : 93008 3 خرداد 1399
پ

جلسه رسیدگی و ساماندهی ورفع مشکل حمل مصالح شن و ماسه توسط کمپرسیداران به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ـ معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ـ سرهنگ رمضانزاده جانشین پلیس راه استان ـ فرمانده پلیس راه آمل ـ مدیریت راهنمایی ورانندگی ـ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آمل و دیگر مدیران شهرستانی ـ 3 خرداد 99 . ‎

 

جلسه رسیدگی و ساماندهی ورفع مشکل حمل مصالح شن و ماسه توسط کمپرسیداران  به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ـ معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ـ سرهنگ رمضانزاده جانشین پلیس راه استان ـ فرمانده پلیس راه آمل ـ مدیریت راهنمایی ورانندگی ـ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آمل و دیگر مدیران شهرستانی ـ 3 خرداد 99 .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به حاضرین در جلسه اظهار داشت : یکی از دغدغه ها و مشکلات ما ترافیک محور هراز و ساماندهی پل زیرگذر در جاده هراز و مهمتر از همه یکی از دغدغه های دیرینه پلیس راه ـ راهداری و حمل و نقل و مدیران شهرستان بحث حمل اضافه تناژ مصالح شن و ماسه توسط کمپرسی هایی که در جاده هراز در حال فعالیت بوده و از معادن شن و ماسه و مصالح کوهی حمل می نمایند .

این مسئول گفت : باتوجه به پیگیریها و برگزاری جلسات متعددی در زمینه برخورد با رانندگان کمپرسیها که مبادرت به حمل اضافه تناژ مصالح شن و ماسه می نمایند ، مشکلاتی که موجب خسارت به آسفالت جاده هراز ـ ایجاد رعب و وحشت برای مردم و بروز تصادفات  که خسارات مالی و جانی را به همراه دارد می گردد .

معاون استاندار افزود : با همکاری پلیس راه ـ راهداری و حمل و نقل جاده ای ـ انتظامی ـ صنعت ، معدن و تجارت ـ دادستان و دیگر دستگاههای ذیربط وبا برخورد قضایی و قانونی می توان با رانندگان و آندسته از معادن که تخلف می کنند جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را گرفت . در این زمینه تعدادی از رانندگان با برخورد بسیار زشت و زننده با مجریان قانون می نمایند که دستگاه قضایی با همکاری انتظامی با اینگونه رانندگان باید اشد مجازات را در نظر بگیرند تا دیگران دست به چنین کارهایی نزنند .

سید جعفر رسولی در پایان گفت : اضافه تناژ که از سوی بعضی از رانندگان متخلف صورت می گیرد گاهی اوقات منجر به خسارات جبران ناپذیر از قبیل تصادفات ـ خسارت به آسفالت و جاده ها و ایجاد رعب و وحشت بین مردم می گردد که این امر موجب ناآرامی در سطح جامعه می گردد در این زمینه با همکاری همه دستگاههای ذیربط می تواند برخورد قانونی صورت گرفته و با آن دسته از رانندگان کمپرسی که تخلف می کنند برخورد جدی انجام شود و در صورت تکرار تخلف ، توقیف خودرو صورت پذیرد .

در ادامه سرهنگ رمضان زاده جانشین پلیس راه استان ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار ویژه شهرستان آمل جهت برگزاری جلسه و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت : پلیس راه با همکاری دیگر ادارات می تواند کارهای مثبتی در رابطه با موضوع جلسه انجام دهد و معادن نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشد .

این مسئول افزود :  وضعیت بسیار بدی در جاده هراز که یکی از جاده های مواصلاتی کشور می باشد موجود می باشد که توسط تعدادی از رانندگان کمپرسی که مبادرت به حمل مصالح شن و ماسه با تناژ بالا می نمایند صورت گرفته که در این زمینه پلیس راه استان و نیروی انتظامی پای کار هستند و همه دستگاههای شهرستانی و  استانی ذیربط نیز باید پای کار باشند تا مشکلات مرتفع گردد .

وی بیان داشت : یکی از خواسته های پلیس راه این است که معادن برگ باسکول به رانندگان نمی دهند و در این زمینه هیچگونه برخورد قضایی صورت نمی گیرد و هرچه قدر بتوانیم دراین زمینه تلاش نمائیم با مشکل مواجه می گردیم ، در این رابطه ما هرچقدر جاده هراز را ویژه تلقی نمائیم یک دغدغه استانی و کشوری است ، ما برای این محور اهمیت ویژه ای قائل هستیم و هرگونه کمکی در اجرای مصوبات جلسات جهت برخورد با رانندگان و معادن متخلف مورد نیاز باشد با اعزام نیرو برای برخورد با اینگونه افراد در خدمت شهرستان آمل و مدیران زحمتکش آن هستیم وسایر دستگاهها نیز باید حلقه زنجیر را محکمتر نمایند تابا متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد .

در ادامه معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : یکی از دغدغه های ما نیز اتفاقاتی که در محور هراز در رابطه با حمل مصالح مازادی است که توسط رانندگان کمپرسی در حال انجام می باشد و علیرغم اینکه این عمل بعضی از رانندگان موجب بروز مشکلات از قبیل از بین رفتن آسفالت  ، سرمایه ملی نیز هدر می رود و باتوجه به اینکه جهت ترمیم جاده هراز ما در طی ماههای اخیر از 5 شهرستان کمک گرفتیم تا این عمل صورت پذیرد ، اما باتوجه به حجم بالای کار هنوز به اتمام نرسید .

وی بیان داشت : با عنایت به اینکه رمپ ورود و خروج تعدادی از معادن آسفالت نشده و عبور و مرور کمپرسیهای حمل مصالح شن و ماسه موجب می گردد تا خسارات عدیده ای به جاده هراز و حتی خودروهایی که از این مسیر عبور می نمایند وارد گردد ، در این زمینه تأمین و نگهداری جاده هراز نیز با مشکل مواجه می گردد و در این زمینه ادارات و دستگاههای ذیربط باید نهایت همکاری را داشته باشند .

معاون مدیر کل گفت : ما خواستار این هستیم که قوانین راه و راهداری از قبیل چادر زدن کامیون ها و بحث تناژ از سوی رانندگان خودروهای کمپرسی صورت بگیرد و با زمانبندی رمپ ورود و خروج ـ ایجاد استخر رسوب گیر طبق مجوزات صادره از سوی دستگاههای ذیربط باید از سوی معادن صورت گیرد و بازدید از معادن نیز باید انجام گردد تا جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت .

در پایان هر یک از ادارات حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه و تصمیمات لازم در زمینه کنترل حمل و نقل مصالح شن و ماسه اتخاذ گردید .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها