En امروز : 7 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در نشست ویدیوکنفرانسی با استاندار ولگاگراد روسیه:

دیپلماسی اقتصادی در دوران کرونا باید تداوم پیدا کند / تفاهمنامه های فی مابین مازندران و ولگاگراد باید عملیاتی شود / تشکیل کمیته ویژه پیگیری اجرای تفاهمات فی مابین مازندران و ولگاگراد

کد خبر : 93046 7 خرداد 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در این نشست خواهان عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری با ولگاگراد شد و گفت: دیپلماسی اقتصادی در دوران شیوع کرونا نباید تعطیل شود و باید با عملیاتی کردن مصوبات؛ مردم نیز از نتایج این تفاهمات برخوردار شوند. ‎

استاندارمازندران در نشست ویدیو کنفرانس با استاندار ولگاگراد روسیه خواهان اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه شد.

احمد حسین زادگان در این نشست ویدیویی با اشاره به این که در سفر به استان ولگاگراد؛ تفاهمات خوبی در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری بین دو استان صورت گرفت و لازم است تا با عملی شدن این تفاهمات، مناسبات فی مابین توسعه پیدا کند، افزود: مازندران و استان ولگاگراد دارای ظرفیت های زیادی از لحاظ اقتصادی و تجاری برای همکاری دو جانبه هستند و باید با عملیاتی کردن مصوبات؛ مردم نیز از نتایج این تفاهمات برخوردار شوند.

استاندار مازندران با بیان این که دیپلماسی اقتصادی در دوران شیوع کرونا نباید تعطیل شود و این شیوه ارتباط برای گفتگو و پیگیری امور از وجوه مثبت آن بوده است، اظهار داشت: کشور ما در شمار چند کشور نخست بود که درگیر بحران کرونا شد اما در سایه مدیریت صحیح رییس جمهور و نقش آفرینی همه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای مردمی و مردم مدیریت گردید و همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا نیز می تواند در این ارتباطات لحاظ شود.

حسین زادگان وجود 3 فرودگاه در مازندران را یک امکان بزرگ برای توسعه ارتباطات دانست و افزود: برقراری پرواز هوایی بین ساری و ولگاگراد زمینه ساز توسعه همکاری تجاری دو جانبه خواهد شد و فرودگاه رامسر به عنوان یکی از شهرهای توریستی و زیبای دنیا در مازندران قرار دارد که بستر لازم برای فرود هواپیماهای متوسط پیکر را نیز داراست که می تواند خط پروازی غرب مازندران و ولگاگراد را برقرار کرد.

وی یادآور شد: استان مازندران دارای یک ایرلاین بومی  است که می تواند با زیرساخت های موجود فرودگاهی این پروازها برقرار شود تا بتوانیم شاهد توسعه همکاری بیشتر تجاری دو استان باشیم.

حسین زادگان گفت: مازندران آمادگی دارد تا مرکبات و کیوی و محصولات شیلاتی مورد نیاز استان ولگاگراد را تامین نماید.

استاندارمازندران تصویب منطقه آزاد استان را بستری مناسب برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی  و مراودات آسان تر، سریع تر و ارزان تر دانست و بیان داشت: امیرآباد یک ظرفیت استراتژیک است و از سوی دیگر بهره گیری ایران از تعرفه های ترجیحی اتحادیه اورآسیا فرصت مهمی برای افزایش مبادلات اقتصادی است و عملیاتی شدن تفاهم نامه ها می تواند مناسبات تجاری استان ولگاگراد با دیگر استان های ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم کند.

وی در این نشست پیشنهاد کرد تا کمیته ای ویژه برای پیگیری مفاد تفاهم نامه ها با مسولیت معاونان اقتصادی استانداران و روسای اتاق بازرگانی دو استان تشکیل شود که مورد اقبال استاندار ولگاگراد قرار گرفت.

حسین زادگان برپایی نمایشگاه ظرفیت ها و محصولات تولیدی دو استان را از دیگر پیشنهادهای پس از مهار کرونا اعلام کرد. استاندار مازندران خواستار برگزاری هفته فرهنگی استان ها در دو استان مازندران و ولگاگراد با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ شد و گفت: صدا و سیمای دو استان؛ برای آشنایی مردم دو طرف با ظرفیت ها و جذابیت های این استان ها برنامه سازی کنند.

آندری ایوانوویچ بوچاروف، استاندار ولگاگراد روسیه نیز در این نشست ویدیوکنفرانسی از استان مازندران به عنوان شریک راهبردی تجاری یاد کرد که می تواند دروازه ای برای ولگاگراد برای ارتباط با استان ها و همسایگان ایران باشد و گفت: با شیوع ویروس کرونا وقفه کوتاه در روابط تجاری دو استان ایجاد شد که امیدوارم با مدیریت خوبی که در کنترل و مدیریت این ویروس در دو استان انجام شد، بتوانیم‌ روابط دوجانبه را بار دیگر گسترش دهیم.

بوچاروف بر تعامل بیش از پیش اتاق های بازرگانی دواستان تاکید کرد و افزود: راه اندازی سرای تجاری مازندران در ولگا گراد توانست مبادلات تجاری دو جانبه را افزایش دهد و همچنان ظرفیت برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو جانبه در زمینه صنعتی، کشاورزی و گردشگری بین دو استان وجود دارد.

بوچاروف از پیشنهاد استاندار مازندران برای تشکیل کارگروه پیگیری تفاهم نامه و نمایشگاه تجاری دو جانبه استقبال کرد.

استاندار ولگاگراد با بیان این که این نوع ارتباط یک جهش در روابط فی مابین است، ابراز نمود: از پیشنهاد شما برای روابط و گفتگوی مستمر استقبال می کنم.   

گالری تصاویر

اشتراک گذاری