امروز : 1 اردیبهشت 1403

جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا

جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا

کد خبر : 93092 10 خرداد 1399اخبار تنکابن
پ

جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا صبح امروز در فرمانداری ویژه تنکابن برگزار گردید. ‎

ام البنین کاسگری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت آقای حسین زادگان استاندار محترم در خصوص انعقاد قرار دادمابین استانداری و بانک سینا و همچنین تاکید و پیگیری دکتر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در خصوص اجرای این طرح در شهرستان، از اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان صاحب مشاغل خرد در سطح استان مازندران خبر داد و افزود این تسهیلات از محل تفاهم نامه منعقدشده فی مابین بنیاد مستضعفان و استانداری مازندران از طریق بانک سینا پرداخت خواهد شد. کاسگری افزود مشمولین این تسهیلات از طریق بخشداران و دستگاههای اجرایی شناسایی و به اداره کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری معرفی خواهند شد.
معاون برنامه ریزی توسعه فرمانداری همچنین از تخصیص اعتبارات تسهیلات سامانه کارا به کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه "کارا "فراهم نموده است. کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته های 13 گانه مصوب فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند، و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند، مشمول این تسهیلات هستند. کاسگری نرخ تسهیلات سامانه کارا را دوازده درصد اعلام نمود و افزود در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده نماید مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد. مبلغ تسهیلات به ازای هرنیروی کار بیمه شده در واحد کسب و کار 120 و 160 میلیون ریال تعیین شده است.
این مسؤول در حوزه اقتصادی افزود متقاضیان جهت ثبت نام تسهیلات مذکور و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه
kara.mcls.gov.ir. مراجعه نمایند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها