امروز : 7 اردیبهشت 1403

فرماندار بابل در نشست خبری اعلام کرد:

خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان در میزان مشارکت در انتخابات، تلاش برای مهار ویروس کرونا، جذب کمک‌های مردمی و پویش در خانه بمانیم برای مقابله با کرونا موثر بودند.

کد خبر : 93137 12 خرداد 1399
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، نشست خبری فرماندار این شهرستان با محوریت تجلیل از زحمات اصحاب رسانه در سال 1398 و ارائه گزارش عملکرد 33ماهه فعالیت قربانعلی ولی زاده بعنوان فرماندار بابل در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد... ‎

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، نشست خبری فرماندار این شهرستان با محوریت تجلیل از زحمات اصحاب رسانه در سال 1398 و ارائه گزارش عملکرد 33ماهه فعالیت قربانعلی ولی زاده بعنوان فرماندار بابل در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

در این نشست قربانعلی ولی زاده بورا ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل  گفت: خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان در میزان مشارکت در انتخابات، تلاش برای مهار ویروس کرونا، جذب کمک‌های مردمی و پویش در خانه بمانیم برای مقابله با کرونا موثر بودند.

ایشان ادامه دادند: در مدت 33 ماه خدمتم بعنوان فرماندار بابل ، پذیرای نقد‌های دلسوزانه بودیم و از کنار نقدهای مغرضانه عبور کردیم.

وی افزود: خیرین و مردم نوعدوست بابل در روزهای نخست ورود کرونا به بابل با تشکیل ستاد مردمی ۱۵ میلیارد ریال نقدی و ۶۵ میلیارد ریال به صورت غیر نقدی اعم از تجهیزات و وسایل حیاتی پزشکی برای مبارزه با این ویرس به بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان کمک کردند.

فرماندار بابل ابراز داشت: تاریخ شکوه حضور خیرین ، گروههای جهادی و جوانان بابلی را در یکصد روز گذشته برای شکست این ویروس فراموش نخواهد کرد و با توجه به اینکه شهرستان همچنان درگیر این ویروس است این کمکها ادامه دارد.در اجرای طرح کمک‌های مومنانه، بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بابلی توزیع شد.در ایام کرونا، ۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط ستاد مردمی مبارزه با کرونا تهیه و در اختیار بیمارستان‌های شهرستان قرار گرفت.

 وی ادامه داد: شکوه حماسه بابلی ها زمانی به اوج خودش رسید که افرادی گمنام و بدون قرار گرفتن نام و مبلغ در ستاد مردمی مبارزه با کرونا به مراکز درمانی و همچنین آسیب دیدگان این ویروس کمک کردند که در آمارها لحاظ نشده است.

در راه‌اندازی نخستین مرکز نقاهتگاه بیماران حاد تنفسی استان و تعطیلی بازار، پیش‌قدم بودیم.ابلاغیه تسهیلات ۵ میلیون تومانی نیز برای معیشت کارگران روزمرد صادر شده است.

ولی زاده در خصوص وضعیت فعلی کرونا در شهرستان بیان داشت:در حال حاضر، وضعیت ما در حالت #هشدار قرار گرفته است؛ نگرانی ما عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مسافرین است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل در باب رونق تولید اعلام داشت: اشتغال اولویت اول در بابل است.با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار که اقتصاد کشور را نشانه گرفته است راهی جز رونق تولید و اشتغال پیش روی ما قرار ندارد و برای تحقق این امر از تمام ظرفیت ها ی شهرستان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و خروج این واحدها از تملک بانک ها یکی از ابزارهای رونق تولید و اشتغال است که در یک سال گذشته ۱۰ واحد  اعم از تولیدی، صنعتی و کشاورزی  که در تملک بانک ها و بدون استفاده بودند با تلاش کارگروه رفع موانع تولید شهرستان به مدار چرخه تولید بازگشتند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان بابل گفت: واحدهای کارگاهی و تولیدی فعال در شهرستان بابل از ۸۸۳ واحد در سال ۹۸ به ۹۱۸ واحد رسید.

همچنین طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد را از ۱۲۴ واحد به ۱۲۸ واحد رساندیم.

به گفته وی  اعتبارات دولتی برای بابل از سال ۹۲ روند افزایشی به خود گرفته و از ۴۲۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده است.

ولیزاده بورا در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر تکمیل تصفیه خانه بزرگ بابل شتاب گرفته است و در ماههای آینده به مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی افزود: تمامی تلاش ها و برنامه ریزی ها بر این است که علاوه بر رفع نیاز آب شهرهای گروه الف، کمبود آب شرب چندین ساله شهرها و روستاهای شهرستان بابل برطرف شود و این طرح حیاتی ، کمبود آب شهروندان را مرتفع کند.

فرماندار بابل ادامه داد:بالاترین میزان #گازرسانی به مناطق بالادست شهرستان با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در این دولت انجام شد.

در بحث بوم گردی و گردشگری،مجتمع تفریحی-توریستی #سد_شیاده با ۲۷ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به‌زودی مراسم افتتاحیه #کاوش_باستان‌شناسی را در منطقه #شهنه‌پشت در #بندپی‌غربی خواهیم داشت.

در مبحث ورزش،دو استخر ورزشی در روستای #دهک (پیشرفته‌ترین استخر ورزشی خصوصی مازندران) و روستای #صورت در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد:از هفته آینده آسفالت #محور_کیاکلا با حضور پیمانکار جدید انجام می‌شود؛ در #محور_بهنمیر آسفالت آن تا محدوده #بیشه‌سر در حال انجام است.

در 33ماه اخیر، ۵ مجوز موسسه مردم‌نهاد صادر کردیم.در بحث برقراری امنیت نیز خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم.

وی با تقدیر از حمایت‌های ۷ امام‌جمعه شهرستان، افزود: حضور نمایندگان جدید می‌تواند شرایط خوبی را در #تراز_ملی برای شهرستان بابل ایجاد کند.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از زحمات یکساله خبرنگاران تقدیر بعمل آمد و لوح سپاسی هم از سوی فرمانده سپاه بابل ، توسط مسئول بسیج رسانه شهرستان به فرماندار بابل اعطا شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها