En امروز : 30 فروردین 1403

جلسه جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش

جلسه جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در زمان برداشت برنج

کد خبر : 93143 12 خرداد 1399
پ

جلسه جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل وبا حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی و دیگر مدیران شهرستان و نماینده شرکت دانش بنیان خزر الکتریک 12 خرداد 99 برگزار گردید . ‎

 

جلسه جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش به ریاست سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل وبا حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی و دیگر مدیران شهرستان و نماینده شرکت دانش بنیان خزر الکتریک 12 خرداد 99 برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، رضائیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار ویژه شهرستان آمل جهت برگزاری جلسه و پیگیری موضوع و سپاسگزاری از حضور حاضرین در جلسه گفت : باتوجه به اهمیت موضوع جلسه ، هرساله کشاورزان جهت رهایی از کاه و کلش موجود از برداشت کشت اول برنج ، اقدام به آتش زدن آن می کنند که این امر موجب بروز مشکلات زیست محیطی برای مردم می گردد که نیاز به پیگیری و برخورد با آندسته از کشاورزانی که مبادرت به این کار می نمایند می باشد .

این مسئول بیان داشت : جهاد کشاورزی با نصب بنر در سطح شهرها و روستاها جهت اطلاع رسانی به کشاورزان و با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی می تواند گام مثبتی در این زمینه بردارد و مرجع قضایی با افرادی که این عمل را انجام می دهند و محیط زیست را آلوده می کنند می تواند برخورد قانونی انجام دهد و در این زمینه با استقرار شعبه مخصوص در زمان برداشت محصول برنج می تواند کمک خوبی داشته باشد .

رئیس محیط زیست افزود : بخشداران با استفاده از ظرفیت دهیاریها در سامانه 1540 اطلاع رساند انجام دهد و روابط عمومی دستگاههای جهاد کشاورزی ـ محیط زیست ـ منابع طبیعی در جهت کاهش این معضل با استفاده از اخطارهای قانونی و برخورد با متخلفات می توانند گام مثبتی بردارند .

رضائیان گفت : درخصوص آتش زدن منابع ملی توسط عوامل انسانی و غیر طبیعی موجب می گردد تا رویش گیاهی از بین برود و فضای سالم زندگی مردم در روستاها و شهرها آلوده خواهد شد که نیاز به کمک و مساعدت همه دستگاههای اجرایی و قضایی می باشد .

در ادامه سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تسلیت ایام سوگواری رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت : باتوجه به اهمیت موضوع جلسه که هرساله کشاورزان نسبت به آتش زدن کاه و کلش می نمایند که این امر موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم و محیط زیست می گردد .

این مسئول افزود : کشاورزان چون زمانی برای جمع آوری کاه و کلش برای کشت دوباره و آماده سازی زمین کشاورزی و آب تخت نمودن آن ندارند مبادرت به این عمل می کنند که خلاف قانون می باشد و در طول سالیان متمادی جلسات متعددی برگزار گردید که منتج به نتیجه نگردید ، در این زمینه شرکتهای دانش بنیان طرحهای جالبی که برون رفت از این معضل ارائه نمودند که می توان تمامی کاهش و کلش موجود در زمین های کشاورزی که بعد از برداشت بوجود می آید را از کشاورزان خریداری نموده و از آن برای ساخت در صنایع چوب و کاغذ ـ تولید کود ـ تولید مواد سوختی ـ کارتن سازی و ... استفاده کرد .

معاون استاندار گفت : باتوجه به اینکه از کاه و کلش موجود در زمینهای کشاورزی نیز می توان برای خوراک دام استفاده نمود که بسیار کم هزینه و سود آور می باشد ، در این زمینه بخشداران با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی می توانند گام مثبتی در جهت ارز آوری و ایجاد اشتغال بردارند و همچنین موجب می گردد تا محیط زیست آلوده نگردد .

سید جعفر رسولی افزود : شرکت دانش بنیان خزر الکتریک با ساخت دستگاههای مخصوص ، نسبت به تولید مواد سوختی و خوراک دام و کود اقدام خواهد نمود که این امر مستلزم وحدت و همدلی همه دستگاههای اجرایی با کمک کشاورزان و دهیاران و شوراهای اسلامی امکان پذیر خواهد بود که بخشداران با برگزاری جلسات جهت اطلاع رسانی به کشاورزان اقدام نمایند تا از این روش جلوی بسیاری از هزینه ها و مشکلات زیست محیطی را گرفت و ایجاد اشتغال نمود .

در ادامه هریک از حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه و تصمیمات لازم در زمینه جلوگیری از بروز مشکلات زیست محیطی اتخاذ گردید .

اشتراک گذاری