امروز : 6 اردیبهشت 1403

فرماندار قائمشهر از اجرای طرح_سحاب ویزه اشتغال خرد روستائی در سطح ۸ روستای شهرستان خبر داد

کد خبر : 93347 20 خرداد 1399اخبار فرمانداری
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، یحیی یوسف پور گفت: در طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی اجتماع محور سحاب با سرمایه گذاری بنیاد برکت، متقاضیان پس از کسب شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۴ درصد از مبلغ ۱۵ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان به بانک عامل معرفی می شوند. ‎

فرماندار قائمشهر از اجرای  طرح_سحاب ویزه اشتغال خرد روستائی در سطح ۸ روستای شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، یحیی یوسف پور گفت: در طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی اجتماع محور سحاب با سرمایه گذاری بنیاد برکت، متقاضیان پس از کسب شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بدون بهره با کارمزد ۴ درصد از مبلغ ۱۵ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان به بانک عامل معرفی می شوند.

فرماندار قائم شهر با اعلام اینکه در مرحله اول طرح سحاب اشتغال خرد روستائی در سطح ۸ روستای شهرستان اجرایی می شود، گفت: بیشتر اشتغال ها در حوزه های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی انجام می شود.

یوسف پور تعداد اشتغال زایی این طرح را در برخی از روستاهای شهرستان قائم شهر ۱۷۰ شغل اعلام کرد و گفت که با حمایت های بیشتر می توانیم اشتغال در روستاها و مناطق کم برخوردار این شهرستان را به ۲۰۰ نفر ارتقاء دهیم.

وی متقاضیان برای دریافت تسهیلات این طرح را افراد بیکار تحصیل کرده، خانم های سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد.

فرماندار قائم شهر اعلام کرد: در قالب این طرح، افراد آموزش می‌بینند که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، چه فعالیت‌هایی داشته باشند و سپس، از آن‌ها حمایت می‌شود و برای این منظور، تسهیلگرانی پیش‌بینی‌شده‌اند که به متقاضیان آموزش می‌دهند، سیستم بانکی را تسهیل و اسباب کسب‌ و کار را برایشان فراهم می‌کنند.

در ادامه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران با بیان اینکه طی سال های ۹۷ و ۹۸ در ۶ شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ شغل با اعتباری نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان ایجاد شده است، افزود: در سال جاری شهرستان قائم شهر هم به مجموعه سحاب اضافه شده است تا شاهد اشتغال زایی در روستاهای این شهرستان هم باشیم.

هادیان توانمندسازی مناطق محروم جامعه، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را از جمله اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته طرح سحاب در ۶ شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سحاب، وام به‌ شکل مستقیم به خود متقاضی ارائه نمی‌شود، بلکه در اختیار پشتیبان قرار می‌گیرد تا مقدمات کار را در اختیار آن‌ها قرار دهد و ضمن آموزش، خرید کالایشان را هم تضمین کند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها