امروز : 6 اردیبهشت 1403

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی صورت گرفت

نشست مشورتی فرماندار میاندورود با هنرمندان و فعالان صنایع دستی

کد خبر : 93396 22 خرداد 1399
پ

فرماندار میاندورود در دیدار با هنرمندان صنایع دستی بیان کرد: صنایه دستی هنری است که هنر خلاقانه ذهن هنرمند در ابزارهای طبیعی تجلی پیدا می کند ‎

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود، پیش از ظهر امروز و به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی نشستی با محوریت فرماندار میاندورود و حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان در دفتر فرماندار برگزار شد.
🔹 حسین منفردی فرماندار میاندورود در ابتدای جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی صنایع دستی عنوان کرد:این جلسه متفاوت با بقیه جلسات است و به خاطر قرار گرفتن هنر دست هنرمندان روی میز جلسه، حس زیبایی به ما داد.

فرماندار میاندورود با اشاره به اینکه هنر در تعریف علم یعنی زیبایی و بزرگترین هنرمند عالم خداوند است،تصریح کرد: هرکس با اندیشه های زیبا خالق زیبایی و هنر باشد یک نوع خدمت به روح و روان بشر کرده است و نوعی عبادت است .
حسین منفردی با بیان اینکه انسان عاشق زیبایی است ، خاطرنشان کرد :هنر صنایع دستی هنری است که زیبایی درون انسان به وسیله دست های هنرمند روی اجسام طبیعی تجلی پیدا می‌کند.

فرماندار میاندورود ادامه داد: انجمن صنایع دستی و فروشگاه مجازی برای فروش و اقتصادی کردن هنر دست هنرمندان در زمینه صنایع دستی باید پیگیری و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری شهرستان نیازمند یک بازارچه دائمی صنایع دستی است .

علیزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان میاندورود در این جلسه بیان کرد: به دنبال برگزاری نمایشگاه مناسب و فروش محصولات صنایع دستی شهرستان هستیم .

در ادامه علیزاده از دریافت مهر اصالت ملی توسط هنرمند منبتکار میاندورودی خبر داد
وی عنوان کرد: سید رضا موسوی هنرمند منبت کار میاندورودی جهت خلق اثر منحصر به فرد تنباکو و چوله ،موفق به کسب نشان مهر اصالت ملی شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها