امروز : 5 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران

واحدهای تولیدی غیرفعال مازندران به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شود

کد خبر : 93516 25 خرداد 1399
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از تعیین مهلت یک هفته ای دستگاه‌های مرتبط برای واحدهای تولیدی غیر فعال خبر داد و گفت که در صورت عدم صلاحیت صاحبان اصلی ، این واحدها به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شود. ‎

حسن خیریانپور روز یکشنبه در جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان محمودآباد افزود : هدف ما در سال جهش تولید بررسی ریز مشکلات واحدهای صنعتی است و لازمه جهش تولید این است که مشکلات واحد های صنعتی را پیگیری کنیم و با عزم همگانی پیگیر احیای مجدد و فعالیت گسترده‌تر بخش تولید باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ٩٨ در مجموع ٦٠ واحد تولیدی که در تملیک بانک ها بودند احیا شدند و بعد از واگذاری مجدد به چرخه تولید برگشتند ، گفت: یکی از تصمیمات مهمی که در شورای هماهنگی بانک ها گرفته شد این است تا مدیران استان ظرف یک هفته فهرست دقیق این واحدهای غیر فعال و در تملک بانک ها را تهیه کنند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که واحدهای در تملک بانک ها باید به چرخه تولید بازگردند ، اظهار داشت: اولویت با تقویت صاحبان اصلی واحدهای تولیدی است و در  صورت عدم صلاحیت صاحبان اصلی به افراد جدید واگذار شود تا به چرخه تولید بازگردند.

خیریانپور هدف گذاری استان برای سال جهت تولید را به صفر رساندن واحدهای تولیدی در تملک بانک ها عنوان کرد و گفت : تملیک بخش تولیدی در دستان بانک ها نه تنها باعث رکود صنعت می شود ، بلکه برای بانک ها نیز از جهت انشعابات هزینه دارد و از این جهت قرار شد حتی الامکان امسال از تملیک جدید خودداری شود.

وی ادامه داد: امسال ٣٠ برنامه با ٣٠ اولویت به فرمانداران ابلاغ شد که موارد اقتصادی شهرستان ها را پیگیری کنند و این عملکرد در پایان سال ارزیابی خواهد شد. 

معاون استاندار مازندران گفت : تاکید ما بر این است که واحدهایی که بالای ٦٠ درصد پیشرفت داشتند احصا و شناسایی و برای افتتاح و احیای مجدد برخی واحدها تمرکز شود.

 

اشتراک گذاری