امروز : 6 اردیبهشت 1403

فرماندار شهرستان ساری تاکید کرد:

تلاش همه دستگاه‌ها برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی

کد خبر : 93518 26 خرداد 1399
پ

رضایی فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان ساری مثبت ارزیابی کرد و افزود: کم توجهی به مسئله فرهنگ، هزینه های هنگفت و گزافی از نوع آسیب اجتماعی در پی دارد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری با تاکید بر اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی، گفت: همه نهادها باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند چون  یکی از توسعه در تمامی جوانب جامعه، کتاب و کتابخوانی است.

وی با تاکید بر اینکه اصل در ترویج کتابخوانی رقم خوردن مطالعه است، تصریح کرد: کتابخوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود.

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به فرصت‌های فضای مجازی در افزایش سرانه مطالعه، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح و منطقی لازم است که با ارایه راهکارها، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ایرانی عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامد.

رضایی فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان ساری مثبت ارزیابی کرد و افزود: کم توجهی به مسئله فرهنگ، هزینه های هنگفت و گزافی از نوع آسیب اجتماعی در پی دارد.

وی از شهرداری ساری بابت اجرای صحیح قانون پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها قدردانی کرد، گفت: این پرداخت‌ها سرمایه‌گذاری اجتماعی برای آینده شهر است و بر فرهیختگی شهروندان و مدیریت بهتر بر شهر اثر مستقیم می گذارد.

همچنین در پایان این جلسه از نفرات ساروی برگزیده جشنواره‌ها و مسابقات کشوری کتابخوانی تجلیل بعمل آمد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها