امروز : 10 فروردین 1403

انتخاب شهرستان سوادکوه به عنون پایلوت استانی اصلاح نژاد دام

انتخاب شهرستان سوادکوه به عنون پایلوت استانی اصلاح نژاد دام

کد خبر : 93574 28 خرداد 1399مناسب ها
پ

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به استعداد شهرستان در زمینه دامپروری بر اصلاح نژاد دام تأکید کرد و گفت: این شهرستان پایلوت استانی اصلاح نژاد دام انتخاب شده و در حال حاضر، یک سرمایه‌گذار پیگیر یک مجموعه دانش‌بنیان 10هزار رأسی در این شهرستان است. ‎

 

سعید یزدانی،  فرماندار شهرستان سوادکوه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان سوادکوه، با اشاره به تولید سالانه 150 هزار تن زغال سنگ از معادن شهرستان سوادکوه، این شهرستان را یکی از منابع بزرگ تولید زغال در کشور دانست و افزود: با انجام برخی از پیشتهادات میزان تولید زغال در سال جهش تولید می‌تواند به 200هزار تن در سال برسد.
وی تعداد معادن شن و ماسه شهرستان را 32 معدن برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود برخی انتقادات اما شهرستان سوادکوه بیشترین تولید شن و ماسه در استان را دارا است.
فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به استعداد شهرستان در زمینه دامپروری بر اصلاح نژاد دام تأکید کرد و گفت: این شهرستان پایلوت استانی اصلاح نژاد دام انتخاب شده و در حال حاضر، یک سرمایه‌گذار پیگیر یک مجموعه دانش‌بنیان 10هزار رأسی در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه در سال 98 تعداد 18 جلسه ستاد تسهیل در شهرستان برگزار و از 95 مصوبه تعداد 75 مصوبه اجرایی شده است، رتبه شهرستان در سامانه کارا را با 89 درصد جذب نهم برشمرد و افزود: در سامانه سیتا نیز 118 پروژه معرفی که از این تعداد 30 پرونده در استان مصوب شده و کار جذب آن در حال انجام است.
این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته روستای سوخته‌سرا به‌عنوان پایلوت زنبورداری انتخاب شد، و با اشاره به اینکه همه افراد روستا زنبوردار هستند، خواستار معرفی این روستا به‌عنوان روستای فاقد بیکار شد تا این افراد بتوانند از تسهیلات 12 درصد بهره‌مند شوند.
وی تعداد مزرعه پرورش ماهی در شهرستان را 18 مورد و تولید ماهی در هر دوره را 600 تن عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از این مزارع با تولید 250 تن یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان استان است، گفت: در این مجموعه علاوه بر تولید ماهی، رستوران و آموزشگاه ماهی نیز وجود دارد و همچنین، اولین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سوادکوه نیز راه اندازی شده است.
یزدانی با اشاره به 32 واحد صنعتی فعال و 23 معدن فعال در شهرستان میزان اشتغال واقعی در صنایع را 385 نفر و در معدن یک هزار 186 نفر اعلام کرد و افزود: از 24 واحد صنعتی راکد و 7 واحد معدنی راکد، 12 واحد به تملیک بانک درآمدند که از این تعداد 7 واحد احیا شدند.
وی با بیان اینکه اولین واحد پرورش هوشمند مرغ در قفس عمودی شهرستان که در کشور بی‌نظیر است، به دلیل بروکراسی سخت اداری ناکام مانده است، خواستار رفع موانع برای این واحد تولیدی دانش‌بنیان شد و افزود: این طرح در شش طبقه طراحی شده و کنترل آن از راه دور ممکن است.
این مسئول با بیان اینکه شرکت گل‌سفید البرز یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید روغن‌کشی در کشور است و با این وسعت کار اما بدهی کارگری دارند، این امر را نتیجه ضعف مدیریت و نبود مدیریت مبتنی بر عقلانیت دانست.

اشتراک گذاری
پیوند ها