امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار شهرستان ساری تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی منسجم و همکاری بین‌دستگاهی به‌منظور ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی

کد خبر : 93588 29 خرداد 1399
پ

فرماندار مرکز استان مازندران نقش پیشگیری را در حل همه مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد را انکار ناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: موفقیت حداکثری در موضوع ریشه‌کنی اعتیاد برنامه‌ریزی منسجم و همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در دومین جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری ضمن گرامیداشت هفته ی قوه قضائیه  و یاد و نام شهید بزرگوار بهشتی و همه ی شهیدان عزیز دستگاه قضا، گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از اولیت‌های نظام است و وزارت کشور نیز با حساسیت پیگیر حل مسائل مربوط به  این حوزه است.

وی از لزوم ورود و استفاده حداکثری از ظرفیت های مساجد ، پایگاه های مقاومت بسیج و سازمانهای مردم نهاد  در مسئله پیشگیری و مبارزه  و مقابله با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: با قوت از شکل‌‍گیری سمن‌های تخصصی در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حمایت خواهیم کرد.

فرماندار مرکز استان مازندران نقش  پیشگیری را در حل همه  مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد را انکار ناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد:  موفقیت حداکثری در  موضوع  ریشه‌کنی اعتیاد برنامه‌ریزی منسجم و همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد.

رضایی ضمن قدردانی از عملکرد بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،  خواستار افزایش خدمات رسانی دستگاه ها در مناطق آسیب پذیر برای کاهش آسیب ها اجتماعی در این مناطق شد و افزود: پیرامون مسئله قاچاق کالا  الاخصوص برای مبارزه و کشف قاچاق چوب باید تلاش در جهت مقابله از مبداء  باشد و اساسا درختی قطع و این آسیب به محیط زیست وارد نشود در دیگر  موضوعات نیز  نگاه باید به سمت پیشگیری و آموزش سوق داده شود  که کار به مبارزه و برخورد کشیده نشود.

در ادامه این جلسه مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه مواد مخدر بزرگترین منکر قرن 21 است، گفت: در تمامی شاخص های از جمله مرگ میر، زندانیان و بزهکاران و بسیاری از آسیب‌هایی اجتماعی مواد مخدر نقش اساسی  را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال نود و هشت، 950تن انواع مخدر در کشور کشف شد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود، تصریح کرد: مهمترین طرح و برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۹ اجرای فراگیر طرح یاریگران زندگی و مشارکت همه اقشار در محیط‌های آموزشی، خانواده، کاری و عمومی است.

مظفری بر تقویت فعالیت مراکز DIC برای کاهش آسیب‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر تاکید وگفت : افزایش مرگ و میر ناشی ازمصرف مواد مخدر و محرکه، افزایش زندانیان ناشی از جرایم مرتبط با مواد مخدر و افزایش نرخ شیوع مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و کشف بیش از ۹۵۰ تن انواع مخدر در سال ۹۸ در کشور برای همه مسئولان و مردم هشداری است تا مسئله و معضل مواد مخدر را جدی بگیرند و برای مقابله با این منکر بزرگ قرن ۲۱ با برنامه وارد میدان شوند.

همچنین در ادامه این جلسه زراعتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با  قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اجرای طرح جامع سامانه انبارها، گفت: تمام اماکنی که که کالا در آن وارد و یا  از آن خارج می‌شود مشمول اجرای این طرح اشت  و هیچ کالایی حق جابه جایی ندارد مگر اینکه در سامانه جامع انبار استعلامات لازم آن انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران تا کنون نزدیک به 46 هزار انبار به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده در افزایش قیمت کالا ها و التهاب بازار عدم اجرای کامل این طرح است که امیدواریم در کنار حمایت دستگاه قضا در استان بتوانیم به صورت ضربتی به نقطه مطلوب برسیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با  قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر برخورد با برند های  قاچاق البسه، تصریح کرد: علی رغم ممنوعیت قانونی عرضه این گونه البسه متاسفانه شاهد عرضه این محصولات در صطح استان هستیم با جلسات منظمی که برگزار گردید و مقرر شد ادارت صمت مهلت و اخطار 2 ماهه به عرضه کنندگان این محصولات داده شود که بعد از پایان مهلت در صورت عدم تمکین علاوه بر جمع آوری برخورد قضایی نیز با آن ها صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها