امروز : 10 فروردین 1403

تاکید فرماندار قائم شهر بر احیای صنعت نوغانداری در سال جهش تولید

کد خبر : 93596 31 خرداد 1399
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، یحیی یوسف پور به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با همراهی عباسی، معاون سیاسی فرماندار و سرپرست بخشداری، جعفری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از پروژه های توسعه بخش کشاورزی از طرح تسطیح اراضی روستای دشتیان و نهالستان مدرن توت در روستای قادیکلا بازدید کرد. ‎

تاکید فرماندار قائم شهر بر احیای صنعت نوغانداری در سال جهش تولید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، یحیی یوسف پور به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با همراهی عباسی، معاون سیاسی فرماندار و سرپرست بخشداری، جعفری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از پروژه های توسعه بخش کشاورزی از طرح تسطیح اراضی روستای دشتیان و نهالستان مدرن توت در روستای قادیکلا بازدید کرد.

فرماندار قائم شهر در حاشیه بازدید از نهالستان مدرن تولید توت نوغان گفت: این نهالستان برای نخستین بار در کشور به صورت مکانیزه احداث و بهره برداری شد.

وی ضمن قدردانی از تولیدگر و کارآفرین حوزه کشاورزی گفت: با احداث این نهالستان برای سه نفر بطور مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت فصلی شغل ایجاد شد.

فرماندار قائم شهر با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: با احداث نخستین نهالستان مدرن توت نوغان در سال جهش تولید، گام نوینی در تولید نهال‌های اصلاح شده توت که غذای ارگانیک کرم ابریشم و تولید نوغان است برداشته است.

یوسف پور با تاکید بر برنامه ریزی مدون و مطالعه تمام مراحل چرخه تولید و فروش نوغان توسط کارشناسان جهادکشاورزی، خواستار احیای این صنعت بومی و سنتی متعلق به روستاییان شمال کشور شد.

اشتراک گذاری
پیوند ها