امروز : 30 فروردین 1403

فرماندار ویژه شهرستان بابل درآئین گرامیداشت روز ملی اصناف:

بازار برای متولیان امور دولتی و حاکمیتی از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است

کد خبر : 94636 2 تیر 1399
پ

استاندار ، فرماندار،امام جمعه بابل ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ضمن حضور در برج اصناف و دیدار با رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای اتحایه اصناف شهرستان بابل این روز را به ایشان تبریک گفتند. در ادامه جشن روز ملی اصناف در تالار باغ زندگی برگزار شد... ‎

 

 

به گزارش مهدی بادی کناری، مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، استاندار ، فرماندار،امام جمعه بابل ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ضمن حضور در برج اصناف و دیدار با رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای اتحایه اصناف شهرستان بابل این روز را به ایشان تبریک گفتند. در ادامه جشن روز ملی اصناف در تالار باغ زندگی برگزار شد.

قربانعلی_ولی‌زاده‌ ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل درآئین گرامیداشت روز ملی اصناف ضمن تبریک روز ملی اصناف خدمت فعالین حوزه بازار این شهرستان گفت: بازار برای متولیان امور دولتی و حاکمیتی از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است . بازار و تجارت شهرستان بابل به عنوان نماد بازار استان مازندران از سبقه دیرینه ای برخوردار است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از بازاریان شهرستان بابل در همراهی با دولت و حاکمیت در تمامی صحنه ها علی الخصوص در شرایط سخت درگیری با ویروس کرونا ، اعلام کرد: بازار بابل جزو اولین بازارهای استان بود که با مدیریت رئیس اتاق اصناف در دو مرحله با تعطیلی  تقریبا کامل جهت جلوگیری از شیوع این ویروس به سلامت مردم شهرستان کمک شایانی نمودند. و همچنین در تجهیز بیمارستانهای درگیر با بیماران کرونائی در کنار دولت و حاکمیت قرار داشتند.در کل ما اولین شهرستانی بودیم که ستاد مردمی مبارزه با کرونا را تشکیل دادیم که در این راستا ۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط مردم بابل برای کمک به بیمارستان‌های شهرستان جمع‌آوری شد.

فرماندار بابل در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: اقتصاد شهرستان بابل، اقتصاد کشاورزی و درمان است و در واقع اصناف همچون نگین خدمات شهرستان هستند.

 وی در ادامه به دو محور مهم در اهداف دولت در شهرستان بابل اشاره کرد واعلام کرد: ساماندهی اتحادیه های صنفی بابل از مهمترین برنامه های اینجانب در بابل بود که با پیگیری های مجدانه ، برج اصناف شهرستان را سال گذشته با حضور وزیر صمت برای ۵۴ اتحادیه شهرستان بابل افتتاح و راه اندازی نمودیم و دومین برنامه در حوزه اصناف بحث احداث #شهرک‌های_صنفی شهرستان بابل بود  که کلنگ اولین شهرک تحت عنوان  شهرک صنفی خواروبار و بنکداران سال گذشته با حضور وزیر صمت به زمین زده شد و در همین راستا صحبت‌هایی هم با سازمان نظام‌پزشکی بابل برای ایجاد #شهرک_پزشکان یا پارک پزشکی برای استقرار یکپارچه پزشکان داشتیم که امیدواریم بزودی وارد فاز اجرایی شود. البته بدنبال فراهم نمودن مقدمات ایجاد شهرک صنفی نمایشگاهی جهت کاهش حجم ترافیک شهری نیز هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل بااشاره به همکاری تنگاتنگ  و تاثیر گذار اصناف با اداره امور مالیاتی افزود: در سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده اصناف به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان واریز شد که شهرداری بابل با دریافت بیش از 20 میلیارد تومان بیشترین سهم راداشت و تاکید من اینست که شهرداری ها و دهیاری ها با برنامه ریزی مدون به تخصیص این بودجه ها به پیشبرد امور عمرانی بپردازند.

وی در پایان از نگاه ویژه و محبت آمیز استاندار محترم به شهرستان بابل سپاسگزاری نمود و اظهار داشت: جناب آقای حسن زادگان، استاندار محترم در همه زمانها نگاه ویژه ای به شهرستان بابل دارند.

در ادامه احمد_حسین‌زادگان ، استاندار مازندران با تبریک روز ملی اصناف ، گفت: به مردم بابل بابت انتخاب دو نماینده عاقل و کوشا  برای مجلس یازدهم تبریک می‌گویم. در این مدت کوتاه پیگیری‌های جدی ای داشتند؛ وقتی دو نماینده بابل با هم تماس می‌گیرند‌، ما نسبت به این موضوع غبطه می‌خوریم. تعامل نزدیک دو نماینده بابل در نتیجه‌گیری مطالبات شهرستانی موثر است. با وجود دو نماینده موثر و همراه، دوره خوبی از لحاظ مدیریتی در شهرستان بابل ایجاد شده است. حضور دکترکریمی در هیات رییسه مجلس، اتفاق خوبی برای استان مازندران است. همچنین حضور سردار سعادتی  در کمیسیون امنیت‌ملی می‌تواند کمک شایانی در مطالبات استانی و شهرستانی داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد:تعامل نزدیک نمایندگان کوشا، امام جمعه پیگیر، و فرماندار با کفایت می تواند نقش موثری در رفع مشکلات شهرستان بابل داشته باشد. امیدواریم همدلی و وفاقی که در شرایط بسیار سخت تحریمی و اقتصادی در استان ایجاد شده است، اتفاقات خوبی را برای استان مازندران رقم بزند.

از زحمات جناب آقای ولی زاده، فرماندار پرتلاش بابل تشکر میکنم. فرماندار بابل تلاش شبانه‌روزی دارند؛ فرماندار بابل در جریان سیل، کرونا، رفع مشکلات کراگران و اصناف و دیگر مسائل شهرستانی تلاش زیادی داشته و دارند.اخیرا هم ایشان بعنوان فرماندار نمونه در رفع مشکلات کارگری  و بنگاههای اقتصادی به کشور معرفی شدند.

وی در بخش دیگر سخنانش از شورای شهر و شهردار بابل به جهت تلاشهای بی وقفه شان تشکر کرد. و اظهار داشت:دوره خوب مدیریتی در شهرستان بابل را شاهدیم که امیدوارم به خوبی از داشته ها و ظرفیتهای شهرستان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تمامی مراحل قبل از انقلاب ،پیروزی انقلاب و تا کنون و همچنین دوران دفاع مقدس و نیز حوادث و بلایای طبیعی گفت: از اصناف تشکر ویژه ای می کنم زیرا  در تمام مراحل ، اصناف پای کار آمدند و به کمک دولت و نظام مبادرت ورزیدند. زیرا ایجاد تشکل‌هایی مثل اصناف ، دفاع از حقوق مردم  و کمک به دولت هاست و اصناف در واقع به نوعی به نمایندگی از مردم  از دولت مطالبه‌گری می‌کنند و باعث می‌شوند که دولت‌ها، خود را بعنوان قدرت نامحدود تلقی نکنند. بنابراین باید گفت فلسفه وجودی ایجاد تشکل‌های غیردولتی، پیگیری حقوق عقب‌افتاده مردم است.

در حوزه‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی، ظرفیت خوبی  در اصناف وجود داشته و اصناف با ارائه خدمات مطلوب می توانند نقش مهمی را  در کمک به دولت ایفا کنند.اصناف در استفاده از ظرفیت ها و رفع محدودیت ها و مشکلات بسیار موثر و تاثیر گذارند.در بحث #شهرک_صنفی، شهرستان بابل جزو پیشتازان است.

حسین زادگان با تاکید بر این مطلب که چیزی که استان را  از توسعه مورد انتظار و مطلوب عقب انداخته، واگرائی  و بحث های حاشیه ای روستائی و شهری ، غرب و شرق استان  و در کل موضوع نگاه‌های منطقه‌ای است.همه ما باید روی بحث توسعه استان تمرکز داشته باشیم

ایشان در ادامه افزودند: آبرسانی به شهرهای گروه الف جزو دغدغه های اصلی ماست ؛ البته در بحث #آب_شرب شهرهای گروه الف کارهای بزرگی انجام شده است و همچنان پیگیری ها ادامه ادرد.

در حوزه ورزش از ظرفیت‌های خوبی برخورداریم؛ فاز دوم #ورزشگاه_هفت‌تیر در حال اجرا است.تیم #رایکا همچنان پابرجا است و نگاه ما به این تیم نگاه جغرافیائی و شهرستانی نیست؛ بلکه رایکا متعلق به کل استان است و مازندران بعنوان یک کلان شهر باید دیده شود؛ ما نیز سعی کردیم از علاقه جوانان بابلی حمایت کنیم.

به فکر #مازندران_یکپارچه هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی ،امام‌جمعه بابل هم بعنوان دیگر سخنران این مراسم گفت:در ایام کرونا، بسیاری از شهرستان‌ها نتوانستند حتی به اندازه نیمی از کمک‌های بازاریان بابل جمع‌آوری کنند.بازیابی مسئولیت‌ها و اثراتی که اصناف می‌توانند در جامعه بگذارند، ارزشمند است.امیرالمومنین بخش مهمی از وقتش را صرف بازار و کنترل بر وضعیت بازاریان می‌کرد.از خدمات اصناف در شهرستان تشکر می‌کنم.نام #بارفروش که از قدیم ماهیت این شهرستان را رقم زده است، بسیار مهم است.در ایام کرونا با کمک بازاریان، معضلات بسیاری از بیمارستان‌ها رفع شد.بسیاری از شهرستان‌ها حتی نتوانستند نیمی از کمک‌های بازاریان بابلی را برای کمک به بیمارستان‌ها فراهم کنند.امام عزیز ما قدردان بازار بود؛ نقش همین بازاری‌ها در مسائل انقلابی مخصوصا در انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است.خدماتی که بازاری‌های ما در ایام دفاع مقدس انجام دادند، غیرقابل انکار است.

دکتر علی کریمی، نماینده مردم بابل در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم مصمم است با همکاری و تعامل قوای دیگر مشکلات پیش روی مردم را حل کند.تحریم ظالمانه استکبار به ملت ایران و ویروس کرونا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است که مجلس یازدهم مصمم است با همکاری و تعامل دولت و دستگاه قضایی این مشکلات را برطرف کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت : به هیچ عنوان مشکلات پیش رو، ملت و مجلس  را ناامید نخواهد کرد بلکه یک اراده قوی در بین ما به وجود آمده است که این مشکلات را برطرف کنیم تا کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد.

وی گفت: اقتصاد و فرهنگ از جمله مواردی است که مجلس یازدهم مصمم است در این بخش مشکلات پیش رو را حل نماید و این امر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است .

وی بیان داشت: در حال حاضر برای حل مشکلات باید مساله محور عمل کنیم و نمایندگان بابل در مجلس  این امر را از حوزه انتخابیه خود شروع کردند.

وی گفت: تکمیل هر چه زودتر تصفیه خانه بزرگ شهرهای گروه الف در بابل از جمله طرح های مهمی است که باید هر چه زودتر تکمیل شود و جلسات موثری در این خصوص با حضور مدیران ارشد استانی تشکیل شد.

کریمی فیروزجایی اظهار داشت:  متاسفانه بسیاری از شهروندان بابلی و حتی روستاهای این شهرستان با مشکل کمبود آب شرب در رنج هستند که با تکمیل تصفیه خانه بزرگ بابل از جمله مشکلات بزرگ شهرستان است که امیدوارم هر چه زودتر با پیگیری و  افتتاح این طرح مشکل آب شرب بابل و شهرهای همجوار برطرف شود.

سردار#مهدی_سعادتی، دیگر نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اقتصاد و اشتغال، مسایل فرهنگی و عدالت از جمله مسائلی هستند که مجلس باید پیگیری کند.ان‌شالله استاندار مازندران عنایت بیشتری به شهرستان بابل داشته باشند.گرایش ما مسائل ملی و استانی است و نگاه بخشی به مسائل نداریم.۵۰ میلیارد تومان بابت حل مشکل آب شهرهای گروه الف تخصیص پیدا کرد و بزودی ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز اضافه خواهد شد که امیدواریم مشکل آب این شهرها حل شود.در حل مشکلات پسماند و فاضلاب مشکلات جدی داریم.در بحث مالیات، در شهرستان بابل یک مقدار دارد سلیقه‌ای عمل نشود.در این چندماه، بازاریان ضربه‌های سنگینی خورده‌اند؛ خواسته ما از دولت این است که به بابل با توجه به جایگاه خاص آن، توجه جدی شود.اراده محکمی در حمایت از بازار داریم؛ در نظر داریم با همکار خودم هر سه ماه یک بار با بازاریان نشست بگذاریم.

#حسین_لعلی، رئیس اتاق اصناف بابل هم در مراسم روز ملی اصناف با حضور استاندار مازندران گفت:

یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مدنی در هر کشوری اصناف است که بر قیمت بازار نظارت دارد.به زعم بسیاری از کارشناسان نبض بازار و اقتصاد کشور در دست اصناف است.حدود ۳۰ درصد جمعیت معادل ۲۳ میلیون نفر رابطه مستقیم با اصناف دارند.دولت با کمک بخش خصوصی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید.جمعیت کشورمان جوان است؛ با ورود این جوانان به بخش اعظمی از آن‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، می‌تواند مشکل اشتغال‌زایی را حل کنداز تکرار مکررات خسته‌ایم؛ تورم بازار اصناف را تقریبا فلج کرده است.از نمایندگان تقاضا داریم تا موضوع مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده را برای اصناف تسهیل کنند.

در پایان از روسای اتحادیه اصناف شهرستان و کارمندان نمونه اتاق اصناف شهرستان تجلیل بعمل آمد و متقابلا اتاق اصناف شهرستان نیز از استاندار،فرماندارو امام جمعه بابل تقدیر کرد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها