امروز : 9 فروردین 1403

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی

جلسه کارگروه اجتماعی وفرهنگی با حضور معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران

کد خبر : 94832 9 تیر 1399
پ

جلسه کارگروه اجتماعی وفرهنگی و سلامت زنان و خانواده به ریاست قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل و با حضور معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران و دیگر مدیران شهرستانی ـ 9 تیر 99 برگزار گردید . ‎

 

  جلسه کارگروه اجتماعی وفرهنگی و سلامت زنان و خانواده به ریاست قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل و با حضور معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران و دیگر مدیران شهرستانی ـ 9 تیر 99 برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی و تبریک ایام پیش رو اظهار داشت : باتوجه به اینکه در دو منطقه آسیب پذیر رضوان 38 و امت آباد اقدامات خوبی از سوی دستگاههای ذیربط و اعضای کاگرروه اجتماعی وفرهنگی شهرستان انجام گردید ؛ در زمینه بررسی آسیب های اجتماعی وبرون رفت از آن باید تصمیمات اساسی از سوی استان با تأمین اعتبار لازم انجام گردد تا بتوان اقدامات خوب و قابل قبول انجام داد .

وی بیان داشت : باتوجه به اینکه در منطقه امت آباد با ساخت خانه محله از سوی شهرداری و راه و شهرسازی ، ادارات زیادی در این مرکز در حال فعالیت هستند و مشاوره و خدمات خوبی به ساکنین منطقه آسیب دیده امت آباد ارائه می نمایند که جای تقدیر و تشکر دارد و در زمینه رضوان 38 نیز از سوی سپاه و بهزیستی نسبت به فعالیت حاشیه مهد نسبت به تربیت کودکان در منطقه هدف اقدامات خوبی انجام گردید و همچنین از سوی مجمع خیرین نیز برنامه هایی در دست بررسی می باشد که نیاز به پشتوانه مالی واعتبارات دولتی دارد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه گامهایی برداریم .

در ادامه هریک از ادارات حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خوبی را به جلسه ارائه دادند .

در قسمت دیگری از این جلسه معاون مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران ضمن تقدیر و تشکر از معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری و دیگر حاضرین در جلسه باتبریک دهه کرامت و هفته قوه قضائیه اظهار داشت دستگاهها با تعامل و کنش بیشتری می توانند در زمینه ارائه خدمات به مناسب آسیب پذیر اقدام نمایند و در این زمینه با حمایت های استانداری و مدیران شهرستان خدمات قابل قبولی تاکنون به محلات هدف ارائه گردید .

وی بیان داشت : باتوجه به اینکه منطقه امت آباد با توجه به تلاش همه مدیران و دستگاههای ذیربط به ثبات رسیده و هنوز نیاز به مدیریت بیشتر و بهتری دارد و در این زمینه منطقه رضوان 38 نیز نیاز به همت همه مسئولین دارد تا بتوان از وضعیت موجود رهایی یافت .

معاون مدیرکل گفت : طبق قانون ادارات مرتبط در بحث تکدی گری باید تلاش مضاعف نمایند و مسأله اصلی در مناطق آسیب پذیر در نوع آسیب و تنوع آن دارد فقط با برگزاری کلاسهای آموزشی نمی توان به این مقوله پرداخت بلکه با برنامه ریزی در دراز مدت و کم کردن فاصله طبقاتی می توان فقر مطلق را از بین برد ، فقر مطلق موجب بروز مشکلاتی از قبیل : سرقت ـ اعتیاد ـ طلاق و ... می گردد و کارکرد ادارات حمایتی انشاءا... بعد از ریشه کنی بیماری کرونا بیشتر شود تا ادارات بتوانند وظایف ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهند .

اخوان افزود : بحث طلاق و اعتیاد باید در سند توسعه فرهنگی شهر دیده شود و در این زمینه با کمک دفتر امور اجتماعی استانداری و همکاری سایر دستگاهها می توان گامهای مثبتی در این زمینه برداشت تا مشکل شهروندان و افراد آسیب دیده مرتفع گردد و در این زمینه در رابطه با مناطق آسیب دیده همه مدیران مصم هستند تا بهترین خدمات را جهت برون رفت از مشکلات موجود ارائه نمایند .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها