امروز : 10 فروردین 1403

کتاب اعتیاد به مواد مخدر در روابط خانوادگی

کد خبر : 94886 11 تیر 1399
پ

کتاب اعتیاد به مواد مخدر در روابط خانوادگی یک پژوهش خانواده درمانی است که توسط سعید پیر مرادی ترجمه و تدوین شده است . ‎

در این کتاب یک مدل ویژه در زمینه پیدایش و درمان اعتیاد که در انستیتوی معروف و معتبر خانواده درمانی در مایلند ایتالیا طرح ریزی شده است مورد بررسی قرار می گیرد .
در 7 فصل منتشر شده در این کتاب به موضوعات نگاهی بر ادبیات موجود ، شکل گیری پروژه پژوهشی ما ، الگوی ارتباطی سبب شناسی بیماری در اعتیاد به هروئین ، اعتیاد به مواد مخدر در فرآیند 1، شرح حال یک خانواده از زبان خویش ، کار درمانی با خانواده ، پدر و تئوری پیوند یک مدل مداخله درمانی اشاره شده است .
در مقدمه کتاب مترجم از اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرده و نوشته است : از دیدگاه روانشناسی ، دامنه تاثیرات مخرب اعتیاد به مواد مخدر از آن رو حائز اهمیت فراوان است که عواقب وخیم آن تنها فرد معتاد را دربر نمی گیرد بلکه معمولا همسر ، فرزندان ، خانواده گسترده دایره دوستان و همکاران و .... نیز در معرض آثار ویرانگر آن قرار خواهند گرفت .
طبق آمار تقریبی خوش بینانه تعداد معتادان به مواد مخدر در کشور ما حدود 2 میلیون نفر تخمین زده می شود چنانچه دایره ارتباطی هر فرد معتاد را فقط به 4 نفر محدود نماییم قریب به 10 میلیون نفر از مردم ما مستقیم یا غیر مستقیم با مسئله اعتیاد در تماس و یا درگیر می باشند یقینا ابعاد زیانبخش اقتصادی اجتماعی ناشی از این معضل بر متصدیان امر پوشیده نیست .
طرح واقع گرایانه و شفاف این موضوع در افکار و اذ هان عمومی به وجود آوردن بسترهای مناسب و کار آمد تبادل تجربیات و دستاورد های علمی در گروه های کارشناسی و تخصصی طراحی و تدوین برنامه های کم حجم قابل اجرا غیر جنجالی و ادامه دار و در آخر هماهنگی و تشریک مساعی کلیه مراکز درگیر مبارزه با مواد مخدر ، گام های نخستینی است که باید در سر لوحه اقدامات پیشگیری درمانی در جهت مقابله با همه گیری این عارضه در نظر گرفته شود .

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید