En امروز : 7 اردیبهشت 1403

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری:

نظام آراستگی اداری یک ضرورت برای ایجاد بهره وری در سازمان است

کد خبر : 94930 12 تیر 1399فرهنگی
پ

رقیه صفری، گفت: کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در محیط کار؛ امروز یک ضرورت سازمانی و اقدامی در خور قدردانی است. ‎

رقیه صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری که به منظور ارائه بحث و بررسی در خصوص ضرورت و نحوه اجرای برنامه نظام آراستگی اداری (۵s ) برگزار شد، افزود: نظام آراستگی اداری زمینه ساز بهره وری و افزایش آن در فعالیت های سازمانی است و در شرایط فعلی یک ضرورت برای دستگاه های اجرایی بشمار می رود.

معاون استاندار، کاهش هزینه ها، کیفیت بالاتر، بهره وری بیشتر، رضایت کارکنان و یک محیط کار امن تر را از ضرورت های مقدم بودن اجرای این نظام بر دیگر الزامات در سازمان برشمرد و یادآور شد: نظام آراستگی دارای ابعاد اداری و مالی و آراستن فضاهای عمومی، بُعد مدیریتی در حوزه دفاتر مدیران و بُعد فردی و آراستن فضای مخصوص به خود توسط کارکنان می باشد و باید اذعان کرد یک سازمان و نظامِ پایه در سلسله مراتب کار اداری محسوب می شود.

وی اهتمام و همکاری همه جانبه مدیران و کارکنان در اجرای این طرح را خواستار شد و اظهار داشت: در شرایط فعلی که سازمان ها با کسری اعتبارات هزینه ای روبرو هستند؛ اجرای هر برنامه ای که بتواند موجب کاهش هزینه ها و بهره وری در محیط کار شود یک ضرورت و اقدام قابل تقدیر است.

صفری ادامه داد: اجرای نظام آراستگی و استقرار بهینه امکانات و استفاده درست از ابزار کار ادارای به عدم ریخت و پاش خواهد انجامید و معنای وسیع تری از کاربرد این شیوه در مقتضیات خاص اداری را متذکر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، با اشاره به برخی اقدامات در تغییر و نظم دهی به نحوه استقرار واحدهای ستادی استانداری؛ اتاق ها و پارکینگ و ایجاد فضای مناسب برای کار، گفت: اجرای هر طرح و برنامه یی در سازمان اقتضائاتی دارد و باید با نگاه واقع بینانه تصمیم گیری و اجرا شود.

صفری با تاکید به اینکه اجرای طرح 5s نیاز به فضای اداری مناسب دارد، به ضرورت تلاش جمعی مدیران و کارکنان دولت برای اجرا و تحقق این طرح اشاره و اذعان نمود: همراه با اجرای طرح نظام آراستگی باید برنامه های لازم برای گسترش فضای اداری نیز دنبال شود تا شرایط مطلوب برای همکاران به لحاظ فیزیکی و روحی در محیط کار و خدمت رسانی به مردم فراهم شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری