امروز : 30 فروردین 1403

بمناسبت روز دهیار برگزار شد

کد خبر : 95033 15 تیر 1399
پ

بمناسبت روز دهیار برگزار شد جلسه ویدئو کنفرانس حسین زادگان استاندار مازندران با فرمانداران، بخشداران و دهیاران نمونه استان و شهرستانها ‎

بمناسبت روز دهیار برگزار شد

جلسه ویدئو کنفرانس حسین زادگان استاندار مازندران با فرمانداران، بخشداران و دهیاران نمونه استان و شهرستانها

        به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، جلسه ویدئو کنفرانس حسین زادگان استاندار مازندران با فرمانداران، بخشداران و دهیاران نمونه استان و شهرستانها با حضور سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار ، مدانلو بخشدار مرکزی،  فقیه بخشدار گیل خواران و دهیاران نمونه شهرستان جویبار در محل ساختمان فرمانداری برگزارشد .

احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران در همایش تجلیل از دهیاران برتر مازندران با بیان اینکه دهیاران، مهم ترین حلقه مدیریت اجرایی کشور هستند، افزود: دهیاری ها در جبهه مقدم مصائب و مشکلات و حلقه واسط بین مردم و دولت هستند و نخستین مطالبه گری های حوزه روستاها را مردم از دهیاران دارند.

وی گفت: خدوم ترین بخش اجرایی کشور به تناسب امکانات، منابع اعتباری و‌ نیروی انسانی دهیاری‌ها هستند.

حسین زادگان تحقق مهاجرت معکوس، دست‌یابی به توسعه و آبادانی، کاهش مشکل پسماند، حل مشکل اشتغال و بازگشت نشاط و امید به مردم را در گرو جدی گرفتن نقش دهیاری ها دانست و اظهار داشت: دهیاری هایی که بتوانند دو ظرفیت مردم و دولت را بهم متصل کنند در پیشبرد امور توفیق می یابند.

استاندار مازندران، افزایش سرمایه های اجتماعی و امید به آینده را مهم ترین اقدام و وظیفه یک مدیر برشمرد و افزود: سرمایه اجتماعی یعنی وفاق و انسجام اجتماعی و دهیاری ها در سنگر نخست ارتقاء سرمایه اجتماعی هستند.

وی یکی از زمینه های ایجاد و تقویت نشاط و امید به آینده را در جوانان دست یابی به شغل دانست و گفت: فقط با اقدامات موثر می توان زمینه خرسندی مردم را فراهم آورد.

استاندار به تجربه ملموس و عملی دهیاری‌ها در موضوع کرونا اشاره کرد و دهیار را مدیریت واحد محلی و رسمی مورد تأیید دولت و ملت بیان کرد و تصریح نمود: ارتقای سرمایه اجتماعی، اولین قدم توسعه کشور است.

حسین‌زادگان با بیان این که اقدامات و خدمات ارزشمندی در زمینه های خدمات زیربنایی و زیرساخت ها در روستاها صورت گرفته است، تاکید کرد: رفاه و اشتغال و امید از مسایلی است که در روستاها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و دهیارها می توانند در سایه کار اقتصادی و ارتقاء معیشت روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان بستر افزایش امید و نشاط را فراهم نمایند و امروز این مهم یک ضرورت است.

استاندار مازندران با اشاره به فراهم بودن بستر فناوری و آی تی در اکثر روستاها و ضرورت پرداختن به کسب و کارهای نو به عنوان یک موضوع اقتصادی مدرن از دهیاران خواست که از این منظر به اقتصاد روستا نگاه کنند و محصولات مختلف روستا را با ایجاد سامانه به معرض معرفی و فروش برسانند.

حسین زادگان به فرصت زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی در روستاها به عنوان برنامه سال جاری اشاره کرد و گفت: دهیاران نگذارند بافت های با ارزش با ساخت و سازهای جدید تهدید شوند.

مقام عالی دولت در مازندران، پیشنهاد تشکیل پنج کارگروه اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و سیاسی برای شناخت تهدیدها و فرصت‌های روستاها داد تا از این طریق فعالیت دهیاری‌ها هدفمند و نتیجه بخش شود. در این مراسم با حضور استاندار مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری از ۱۳ دهیار برتر مازندران با اهداء لوح تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها