امروز : 10 فروردین 1403

بازدید معاون وزیر نفت از بندر امیرآباد و بررسی جانمایی ایجاد صنایع پتروشیمی محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با همراهی حسین زادگان استاندار مازندران، خنجری فرمانداربهشهر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از بندر امیرآباد و اراضی مجاور این بندر به منظور جانمایی صنایع پتروشیمی بازدید کردند.

کد خبر : 96393 29 تیر 1399
پ

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این پروژه و احداث مجتمع پتروشیمی برای استان مازندران و کشور مهم است؛ یادآور شد:  پیگیری های چند ماهه منجر به این اتفاق در حوزه شمال کشور و استان مازندران و بندر امیرآباد شد که با موافقت وزارت نفت عملی شد که خوراک پتروشیمی مهم بود که با توجه به انتقال گاز دامغان به مازندران و بندر امیرآباد خوراک اولیه فراهم است و مشکلی وجود ندارد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر، بهزاد محندی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در ابن بازدید گفت: مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید 120 هزار تن پروپیلن و با اعتبار با 380 میلیون دلار در بندر امیرآباد احداث می شود .

 وی افزود: یکی از نقاطی که برای احداث پتروشیمی و برای تولید پروپیلن در نظر داریم؛ بندر امیرآباد است که امروز بازدیدی با حضور استاندار مازندران از این منطقه انجام شد.

وی اظهار کرد: افزایش تولید پروپیلن برای ما در پتروشیمی بسیار مهم است و اکنون تولید پروپیلن در کشور بیش از 900 هزار تن در سال است و تلاش داریم تا این مقدار به تولید ۳ میلیون تن در سال برسد .

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد با هدف افزایش ظرفیت تولید پروپیلن ایجاد می شود که ظرفیت تولید آن 120 هزار تن پروپیلن در سال است.

محمدی گفت: دو منطقه در جنوب بندرامیرآباد با وسعت 120 هکتار و منطقه ای در بندر امیرآباد مورد بازدید قرار گرفت که هر دو منطقه دارای شرایط مناسب برای احداث این صنایع هستند و دسترسی به آب، جاد، راه آهن و گاز از الزامات و اولویت های ماست که در هر دو منطقه شرایط موجود است و با توجه به اینکه این اراضی در تحت تملک اشخاص خصوصی و حقوقی نیست به راحتی قابل استحصال  و انجام پروژه است.

استاندار مازندران هم گفت: احداث مجتمع پتروشیمی برای استان و کشور مهم است و امیدواریم تا دو ماه آینده مجوزات لازم برای احداث مجتمع پتروشیمی در بندرامیرآباد انجام شود.

احمد حسین زادگان افزود: موافقت های مختلف وزارت نفت و دستگاه های اجرایی برای احداث مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد یا مجاورت آن کسب شده و مشکلی برای ایجاد وجود ندارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این پروژه و احداث مجتمع پتروشیمی برای استان مازندران و کشور مهم است؛ یادآور شد:  پیگیری های چند ماهه منجر به این اتفاق در حوزه شمال کشور و استان مازندران و بندر امیرآباد شد که با موافقت وزارت نفت عملی شد که خوراک پتروشیمی مهم بود که با توجه به انتقال گاز دامغان به مازندران و بندر امیرآباد خوراک اولیه فراهم است و مشکلی وجود ندارد.

حسین زادگان گفت: در حوزه زمین منابع ملی هماهنگی ها انجام شده است و با تایید وزارت نفت در بندر امیرآباد یا مجاورت آن ،مشکلی برای ایجاد صنایع پتروشیمی در شرق مازندران وجود ندارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها