En امروز : 10 فروردین 1403

معاون رییس جمهوری و استاندار مازندران از سد لاستیکی سرخرود بازدید کرد

کد خبر : 96975 23 مرداد 1399فرهنگی
پ

دکتر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز از سفر به مازندران با همراهی احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران و فرزانه، نماینده نور و محمود آباد در مجلس، عصر امروز پنجشنبه از سد لاستیکی در دست ساخت سرخرود واقع در شهرستان محمودآباد بازدید کرد. ‎

ساخت سد لاستیکی سرخرود که از سال ۹۵ شروع شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفیت فیزیکی دارد، در صورت بهره برداری آب مورد نیاز برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تامین می کند.

برای ساخت این سد ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۶ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

به دلیل افزایش قیمت مصالح برای تکمیل این سد به اعتباری بیشتری نیاز است. برای اتمام این سد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

دکتر نوبخت عصر دیروز به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی و زیرساختی به مازندران سفرکرد. وی در اولین روز سفرش از طرح های نیمه تمام راه دسترسی فرودگاه دشت ناز، تصفیه خانه، تالار و کتابخانه مرکزی، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، بیمارستان ماهفروجک و نیروگاه زباله سوز ساری بازدید کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران، شرکت در مراسم آغاز ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان و بازدید از تصفیه خانه بزرگ در دست ساخت آبرسانی به شهرهای گروه الف، سد لاستیکی سرخرود و پل در حال ساخت بابلسر از برنامه های روز دوم سفر معاون رییس جمهوری به مازندران است.

همچنین قرار است نیروگاه زباله سوز نوشهر هم به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور نوبخت امروز به صورت آزمایشی بهره برداری شده و کارخانه کمپوست تنکابن هم افتتاح شود.

نوبخت، معاون رئیس جمهور و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این روز بطور سرزده با مادر شهید عسگری اسماعیلی در سرخرود دیدار کردند.

شایان ذکر است؛ شهید عسگری اسماعیلی در سال ۶۱ و در عملیات و منطقه ی جنگی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری