امروز : 10 فروردین 1403

جلسه ستاد فرعی مدیریت بحران بخش کلار

کد خبر : 97696 18 شهریور 1399اخبار
پ

سه شنبه : 18 شهریور 1399 ‎

به گزارش روابط عمومی بخشداری کلار ؛ در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان عباس آباد جلسه کمیته فرعی مدیریت بحران  بخش کلار با حضور بخشدار و سایر مدعوین رأس ساعت 11 صبح روز سه شنبه مورخ 18/06/99 پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الهی در محل بخشداری کلار منعقد گردید.

در ادامه پس از تبادل و استماع نظرات حاضرین تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید.

1 - ضمن قدردانی از شهرداری کلارآباد در تجهیز ادوات لجستیکی مجموعه مدیریت بحران خود مقررگردید شهرداری، دهیاریها و ادارات خدمات رسان لیست کلیه ماشین آلات، ادوات و امکانات لجستیکی در اختیار جهت مواجهه با شرایط بحران را به بخشداری ارسال نمایند.

2 - مقرر گردید شهرداری و دهیاریهای تابعه به قید فوریت گزارشی از وضعیت پل های حوزه استحفاظی به بخشداری ارائه نمایند.

3 - مقرر گردید شهرداری و دهیاری های تابعه با همکاری و هماهنگی امور منابع آب شهرستان، ضمن بررسی وضعیت رودخانه های بخش در صورت نیاز نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام لازم را بعمل آورند.

4 - مقرر گردید شهرداری و دهیاریهای تابعه به منظور بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مواجهه با بحران های احتمالی نسبت به شناسایی و تنظیم لیست ادوات و ماشین آلات سنگین بخش خصوصی به انضمام نام و شماره تماس مالک در حوزه استحفاظی اقدام لازم را معمول نمایند.

5 - مقرر گردید ادارات خدمات رسان موارد خطرآفرین قابل پیش بینی در مواجهه با بحران های احتمالی در حوزه کاری خود را احصاء و در قالب گزارشی محرمانه به بخشداری منعکس نمایند.

6 - مقرر گردید اداره توزیع برق سلمانشهر و کلارآباد ضمن پایش حریم شبکه انتقال برق و رفع نواقص احتمالی با بهره گیری از ظرفیت شهرداری و دهیاریها و هماهنگی با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان نسبت به قطع سرشاخه های واقع در حریم اقدام لازم را معمول نمایند.

7 - مقرر گردید دهیاری های تابعه به قید فوریت لیست منازل مسکونی و مستحدثات واقع در حریم رودخانه ها را جهت انعکاس به دستگاههای متولی به بخشداری ارسال نمایند.

8 - مقرر گردید اداره منابع طبیعی شهرستان عباس آباد با عنایت به مکاتبات متعدد ماضی و تجربه مثبت سد سرشاخه گیر منطقه خرماچال در جلوگیری از وارد آمدن خسارات در وقوع سیل، پیگیری لازم را در خصوص احداث سد مشابه در بالادست رودخانه های حوزه بخش کلار بعمل آورده و نتیجه اقدامات صورت گرفته را به این بخشداری منعکس نماید.

9 - مقرر گردید شهرداری و دهیاریهای تابعه با امعان نظر به در پیش بودن فصل پاییز و وقوع بارش های موسمی و شدید احتمالی به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر و صعوبت آمد و شد در خصوص لایروبی مسیلها، انهار و کانالهای دفع آبهای سطحی اقدام لازم را معمول و گزارش فعالیت های صورت گرفته را بصورت مصور به این بخشداری منعکس نمایند.

10 - با توجه به تجارب ماضی در خصوص آبگرفتگی مستحدثات در زمان وقوع سیل، دهیاریها نیز همانند شهرداریها در زمان صدور پروانه احداث بنا سطح بر و کف اجرای ساختمانها را در پروانه صادره قید نموده و بر رعایت آن نظارت نمایند.

11 - مقرر گردید شهرداری محترم در خصوص رعایت ایمنی نصب داربستهای تبلیغاتی در مواجهه با بادهای شدید فصلی پیگیری و نظارت لازم را بعمل آورند.

12 - با توجه به حادثه سال گذشته در پارک ارم (شهدای گمنام) و افتادن درخت بر روی یک دستگاه خودرو، شهرداری کلارآباد موضوع قطع درختان پوسیده در پارک مذبور را به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه از طریق دستگاه متولی (اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد) پیگیری و نتیجه اقدامات صورت گرفته را به بخشداری منعکس نماید.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها