En امروز : 9 فروردین 1403

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری:

برنامه های فرهنگی در دستگاه ها، مدون، موثر و تحول آفرین باشد

کد خبر : 97821 23 شهریور 1399فرهنگی
پ

جلسه شورای فرهنگی استانداری مازندارن به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و اعضای این شورا با محوریت برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اربعین حسینی (ع) برگزار شد / صفری در این جلسه بر برنامه ریزی مدون برای انجام فعالیت های فرهنگی موثر و تحول آفرین در دستگاه های اجرایی تاکید کرد. ‎

جلسه شورای فرهنگی استانداری مازندارن به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و اعضای این شورا با محوریت برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اربعین حسینی (ع) و ضرورت تحقق اهداف مصوب این شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رقیه صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در این جلسه بر برنامه ریزی مدون، یکپارچه و همه جانبه در جهت تقویت و اجرای هرچه پربارتر فعالیت های فرهنگی- دینی در چارچوب دستورالعمل ها و سیاست های شورای فرهنگی بویژه به صورت درون سازمانی تاکید نمود.

صفری، حفظ و تقویت ایمان و تقوا و تحکیم و تعالی باورهای دینی کارکنان در راستای تزکیه و پرورش منابع انسانی را از مهمترین وظایف این شورا دانست و یادآور شد: برنامه ها و فعالیت های شورای فرهنگی باید در برگیرنده، موثر و تحول آفرین باشد.

معاون استاندار افزود: اهتمام در خصوص تصمیم گیری و سیاست گذاری در امور اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و برنامه ریزی برای مناسبت های فرهنگی و مذهبی در راستای اجرای ابلاغیه وزارت کشور، از مهم ترین وظایف شورای فرهنگی است.

رقیه صفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع حماسی و مقتدرانه ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، آموزه های جامعه ایثارگری را سرمایه ارزشمند فرهنگی توصیف کرد و گفت: تجلیل از ایثارگران به عنوان یک فعالیت فرهنگی محوری همواره باید مورد توجه باشد.

وی بر تبلیغات محیطی مطلوب، برگزاری سلسله برنامه های موثر در سازمان و فضای استان بر اساس دستور العمل ابلاغی ستاد گرامی داشت دفاع مقدس، بهره گیری از فضای رسانه ای، صدا و سیما و بویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تجلیل از جامعه ایثارگران، تعمیق و تبیین آموزه های دفاع مقدس، تشریح و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان و ... در این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ والای ایثار و شهادت، الگوی ماندگار برای سعادت جامعه ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، اربعین را رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی (ع) و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشورا دانست و تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی با توجه به محدودیت های کرونایی چونان آیین های عزاداری دهه نخست محرم امسال با شور و شعور حسینی و در چارچوب الزامات بهداشتی برگزار می شود.

وی گفت: مردم ولایتمدار مازندران، دلبسته آل الله ( علیهم السلام ) و پیرو راه و آرمان سرور و سالار شهیدان، آقا اباعبدالله الحسین (ع) هستند و عشق حسینی در قلب های آنان همیشه زنده است.

گفتنی است در آغاز این جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص دستور جلسه و برنامه های پیش روی این شورا پرداختند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری