امروز : 6 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، صبح امروز جلسه شورای آرد و نان شهرستان به ریاست فرماندار قائم شهر

کد خبر : 97834 24 شهریور 1399اخبار فرمانداری
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، صبح امروز جلسه شورای آرد و نان شهرستان به ریاست فرماندار قائم شهر و با حضور مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان و معاون بازرگانی اداره کل صمت مازندران برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، صبح امروز جلسه شورای آرد و نان شهرستان به ریاست فرماندار قائم شهر و با حضور مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان و معاون بازرگانی اداره کل صمت مازندران برگزار شد.
بر اساس این گزارش یحیی یوسف پور با بیان اینکه نان به عنوان بخش اصلی سبد غذایی مردم به شمار می رود، گفت: بهبود کیفیت پخت نان مورد انتظار مردم است و اعضای کارگروه باید بازرسی و نظارت مستمری بر عملکرد نانوایی های شهرستان داشته باشند.

فرماندار قائم شهر تاکید کرد: در تمام فرآیندهای تولید نان، خبازان شهرستان باید استاندارد های لازم از جمله زمان تخمیر، زمان پخت، استفاده نکردن از افزودنی های غیر مجاز و استفاده از آرد سبوس دار را رعایت کنند.

وی به همکاری مشترک ادارات صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، غله، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه خبازان شهرستان برای افزایش کیفیت و مصرف درست نان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های ویژه آموزشی برای نانوایی ها به صورت فصلی و صدور گواهی نامه آموزشی و هم چنین تشویق نانوایانی که نان باکیفیت به مردم عرضه می کنند از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان تاکید کرد: جهت جلوگیری از عرضه غیرقانونی و خارج از شبکه آرد، لازم است بازرسی های اتحادیه از واحدهای خبازی به صورت مستمر و مضاعف صورت پذیرد.

یوسف پور نانوایی ها را یکی از مهمترین مشاغلی دانست که با سلامت مردم در ارتباط هستند و تاکید کرد: اهتمام ویژه بر انجام اقدامات لازم برای رعایت ضوابط بهداشتی توسط نانوایی ها و همچنین نظارت دستگاههای یاد شده در این موضوع بسیار ضروری و حیاتی است و باید نانوایی هایی که همه موارد را رعایت می‌کنند، تشویق و با سایر نانوایی‌ها نیز برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

فرماندار قائم شهر در پایان عملکرد درست سیستم حمل و توزیع آرد یارانه ای را در چرخه تولید نان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نیست.

اشتراک گذاری
پیوند ها