امروز : 31 فروردین 1403

کارگاه آموزشی امور ترافیکی و راهنمایی و رانندگی دهیاران بخش کلار

کد خبر : 97859 25 شهریور 1399اخبار
پ

سه شنبه : 25 شهریور 1399 ‎

به گزارش روابط عمومی بخشداری کلار ؛ به منظور ارتقاء دانش مجموعه شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کلار درحوزه راهنمایی و رانندگی، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با امور ترافیکی و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور بخشدار کلار، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها و حضور صمیمی کارشناس مدرس محترم پلیس راه کناره چالوس جناب سروان حسین نیک پای  رأس ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه مورخ 99/06/25 پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الهی در محل بخشداری کلار منعقد گردید.

 پس از عرض خیر مقدم توسط بخشدار محترم، کارشناس محترم مطالب آموزشی را در خصوص امور ترافیکی و بهینه نمودن عبور و مرور روستایی ارائه نمودند. در ادامه جلسه با طرح سؤال توسط دهیاران و پاسخ مناسب و مقبول مدرس محترم همراه شد و در پایان پیرامون مباحث مطروحه تصمیماتی به شرح مصوبات ذیل اتخاذ گردید.

 در ضمن با توجه به فضای محدود در اختیار، کارگاه آموزشی با لحاظ شرایط کرونایی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی اعم از استفاده از ماسک توسط حاضرین در جلسه و تهویه مناسب مکان کارگاه ( باز گذاشتن پنجره ها ) برگزار گردید.

1 - مقرر گردید دهیاری های تابعه در خصوص شانه سازی و علف تراشی حاشیه خیابان ها و معابر اصلی روستا برای تأمین دید کافی خودروها و جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی با عابرین اقدام لازم را معمول نمایند.

2 - مقرر گردید پیرو هماهنگی صورت گرفته با اداره راهداری شهرستان عباس آباد دهیاریهای یالبندان و یالبندانسرا در خصوص نصب تابلو و علائم تعیین مسیر ورودی شمال به جنوب پل جنب زمین ورزشی محله خوشامیان اقدام عاجل را معمول نمایند.

3 - مقرر گردید دهیاریهای تابعه در خصوص اصلاح و توسعه شبکه روشنایی روستا با نگاه ارتقاء ضریب ایمنی معابر در زمان عبور و مرور شب هنگام اقدام لازم را بعمل آورند.

4 - مقرر گردید دهیاریها با توجه به تخصیص اعتبارات از محل درآمد حاصل از جرائم رانندگی جهت رفع نواقص هندسی راهها مراتب را از مبادی ذیربط مطالبه گری نمایند.

5 - مقرر گردید دهیاری های تابعه این موضوع را مدنظر قرار دهند که هر گونه اصلاح نواقص هندسی معابر، نصب علائم و یا ایجاد سرعتکاه می بایست پس از بازدید و اخذ نظریه کارشناسی پلیس راه، حمل و نقل جاده ای ( راهداری) و مصوبه شورای ترافیک شهرستان صورت گیرد.

6 - مقرر گردید دهیاریهای تابعه با هماهنگی پلیس راه کناره و راهداری شهرستان اقدام لازم را در خصوص نصب علائم ( اعم از تعیین مسیر، محل عبور دام و محل عبور دانش آموزان و ... ) و خط کشی معابر روستا با استفاده از رنگ های استاندارد و شب نما معمول نمایند.

7 - مقرر گردید با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از وقوع بحرانهای احتمالی دهیاری های تابعه نسبت به بازدید مستمر از زیر عرشه و پایه پل های حوزه استحفاظی اقدام و در صورت مشاهده نواقص مراتب را به قید فوریت به دستگاه متولی منعکس نمایند.

8 - مقرر گردید به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی، در زمان اجرای پروژه های عمرانی مسیر و محل اجرای پروژه های در دست اقدام با نصب علائم هشدار و تعیین مسیر آشکارسازی گردد.

9 - مقرر گردید دهیاریهای تابعه با توجه به تجربه مثبت برگزاری این کارگاه آموزشی در بخشداری برای شوراهای اسلامی و دهیاران، با هماهنگی و دعوت از کارشناس مدرس پلیس راه کناره چالوس در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی مشابه در روستا برای ارتقاء سطح آگاهی های ترافیکی اهالی و روستائیان اقدام لازم را بعمل آورند.

10 - مقرر گردید دهیاریها در راستای ارتقاء سطح آگاهی اهالی و اعلام ضمنی هشدارهای ترافیکی نسبت به تهیه و نصب بنرهای شکیل با اخذ فرمتهای متناسب با مضامین و آموزه های راهنمایی و رانندگی از پلیس راه کناره اقدام لازم را معمول نمایند.

11 - مقرر گردید دهیاریهای تابعه گزارش کلیه فعالیتهای صورت گرفته در چارچوب اجرایی نمودن آموزشهای دریافتی را جهت جمع بندی و انعکاس به فرمانداری محترم و پلیس راه کناره به این بخشداری ارسال نمایند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها