امروز : 9 فروردین 1403

فرماندار محمودآباد:

هر شهید به تنهایی مولد فرهنگ جامعه است

کد خبر : 98723 22 مهر 1399
پ

شریعت فرماندار محمودآباد: برخی رفتارهای ما برای خانواده های معظم شهدا تکراری و بعضاً آن ها را اذیت می کند لذا باید مدل و مهندسی جدیدی طراحی شود. ‎

جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز به ریاست علیرضا شریعت فرماندار و با حضور حجت السلام سید داود موسوی امام جمعه و احمد محمدی معاون سیاسی فرمانداری و جاسم قدمی رئیس بنیاد شهید و فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی سپاه ناحیه محمودآباد در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه هر شهید را به تنهایی مولد فرهنگ جامعه دانست و گفت: فرهنگ موضوعی اداری نیست که با بخشنامه های اداری بشود در جامعه نهادینه کرد و باید این فرهنگ ناب ایثار و شهادت را به سمت مردمی شدن و انتقال به نسل جوان جامعه دنبال کرد.

وی گفت: اثر معنوی شهدا بر جوانان ما بسیار بوده و باید این قشر آینده ساز را به این فرهنگ سوق دهیم .

وی افزود: با توجه به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه ، انتظار می رود المان ها و سردیس و تندیس های که از سوی شهرداری ها در سطح شهر و میادین نصب می شود مورد مطالعه جدی قرار بگیرد تا اثر فاخری را در شهر متناسب با شانیت و جایگاه شهدا شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به سهم 20% اعتبارات فرهنگی دستگاههای دولتی در راستای فعالیت در این حوزه گفت: اگر قرار است در حوزه شهدا فعالیت فرهنگی و اجتماعی از سوی ادارات صورت بگیرد ، پیش تر به منظور پیشگیری از موازی کاری نسبت به طرح در جلسه اقدام نمایند تا شاهد اجرای برنامه های اثر بخش و جدید و خلاقانه باشیم.

شریعت با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: نباید از وصیت نامه های شهدا به عنوان یک گنجینه معنوی ، ساده بگذریم و متاسفانه برخی از والدین معظم شهدا از دنیا رفته اند و باید نسبت به تدوین و نگارش رفتار و آداب و خاطرات شهدا در قالب وصیت نامه با بهره مندی از ظرفیت خانواده های معظم شهدای در قید حیات اقدام نماییم.

اشتراک گذاری