En امروز : 10 فروردین 1403

توضیحات مدیرکل بازرسی استانداری در مورد ارزیابی عملکرد استانداری مازندران در سال 98

کد خبر : 98817 27 مهر 1399فرهنگی
پ

توضیحات مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری در مورد ارزیابی عملکرد استانداری مازندران در سال 98 ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل توضیحات مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به استناد مصوبه شورای عالی اداری و در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاههای اجرایی موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری وزارت کشور سالانه استانداری های سراسر کشور را در شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می دهد که نتیجه آن بر اساس ارزیابی  ها اعلام می گردد. انتشار آخرین آمارها در این حوزه برخی سوالات را در میان افکار عمومی ایجاد نموده است که ضروری است اطلاع رسانی و شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گیرد تا با نگاهی درست و واقع گرایانه به این مسئله توجه شود. در همین راستا مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری توضیحاتی به شرح زیر ارائه نمود:

-این ارزیابی دردو محور اختصاصی و عمومی صورت گرفته و برابر اعلام کتبی وزارت کشور در دو سال متوالی (97 و 98) در مجموع امتیازات و از چهار سطح کیفی (عالی، خوب ، متوسط و ضعیف) در سطح خوب  قرار گرفته است.

در زمینه ارزیابی عملکرد محورهای اختصاصی استانداری مازندران موفق به تحقق حدود 92 درصد اهداف تخصصی (در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... شده و در شاخص های عمومی نیز استان مازندران به استناد آمارها به صورت کلی عملکرد خوب و قابل توجهی داشته است اما تنها در دو شاخص نمره کمتری کسب نموده که این مسئله تاثیر خود را بر میانگین کلی ارزیابی گذاشته است.

در شاخص هایی مانند استقرار نظام مدیریت عملکرد و بهبود فضای کسب و کار نیز عدم وجود زیرساخت و بعضی از مسائل فنی به علاوه عدم تخصیص اعتبار کافی، برخی از چشم اندازهای مورد نظر محقق نشده است .

ضمن آنکه در زیر شاخص هایی مانند کاهش نیروهای قراردادی و  کاهش پست سازمانی و ... دغدغه استاندار مازندران بر جلوگیری از هر گونه تعدیل نیرو آنهم در شرایط فعلی اقتصادی بوده که این موضوع یکی از دلائل کاهش امتیاز در شاخص عمومی مدیریت سرمایه انسانی به شمار می رود.

- نکته حائز اهمیت این است که ارزیابی انجام شده بر اساس شاخص های ابلاغی انجام می شود که بسیاری از عملکردها در این شاخص ها دیده نشده و به عبارتی بعضی از شاخص های عملکردی یک دستگاه را در بر نمی گیرد. لذا انبوهی از موفقیت های استان در بخش های مختلف در شاخص ارزیابی لحاظ نشده و یا نمره کمتری به آن اختصاص داده شد.

-این ارزیابی  طبق روال معمول با  بارگزاری مستندات پس از پایان سال و در ابتدای سال جدید انجام می پذیرد که در سالجاری متاسفانه با شیوع ویروس کرونا همزمان گردید و استان مازندران به عنوان سومین استان درگیر با ویروس کرونا در آن زمان شرایط سخت و ناگواری را سپری می نمود.

بدلیل عدم تجربه و شناخت کافی از این ویروس بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری کرونا ویروس کشور و اعلام وضعیت قرمز، محدودیت هایی نظیر تعطیلی ادارات، بکارگیری یک سوم نیروها را به همراه داشته است که در این راستا حسب مصوبه ستاد پیشگیری کرونا استان در جهت حفظ جان هم استانی های عزیز این مصوبه با پیگیری زیاد در تمامی ادارات و از جمله استانداری اعمال گردید.

از این جهت تعداد زیادی از کارشناسان مربوطه بدلیل اجرای طرح فوق و درگیر شدن خود و اعضای خانواده به ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه و درمان، متاسفانه انجام به موقع بارگذاری های مستندات برای اموری که اجرایی شده بود محقق نگردید. ضمن اینکه غالب استانهای بالای جدول در آن دوران از لحاظ ویروس کرونا در شرایط سفید بوده و حتی درگیری خاصی در این زمینه نداشته اند. البته این مسئله نافی برخی از کم کاری ها در بعضی از واحدهای ستادی نبوده که تذکرات و برخورد لازم در زمان مقتضی توسط مسئولین استانداری انجام خواهد شد.

علی ایحال با توجه به تلاش های فراوان انجام شده توسط مجموعه همکاران استانداری و دستاوردهای استان در زمینه های مختلف که در سایت استانداری مازندران به آدرس www.ostan-mz.ir قابل مشاهده و قضاوت همگان است، انتظار می رود هم استانی های عزیز و دوستداران اعتلای مازندران با همدلی ما را با نقد منصفانه و سازنده یاری نمایند.    

اشتراک گذاری